Pullarträns

Sannanil

Trådstartare
Hejj! Jag ska köpa ett nytt pullarträns till min ponny och jag vet inte om jag ska ta cob eller full. Eftersom han har stort huvud så tänkte jag full (han har det i sina andra träns) men eftersom att man inte kan länga eller korta den delen som är själva pullarträns nosgrimman så vet ja inte.

Jag undrar om någon som har ett pullarträns i storlek cob och full skulle kunna mäta den remmen och se hur stor skillnad det är!

Bilden på den delen här
4E314ACE-7ADD-4DF8-83EA-E7404C309720.jpeg
 
Det är ju samma rem som går runt nosen/näsan så den går att korta. Nosgrimman går i kors och sitter ihop med plattan i mitten men remmarna är lösa inne i den och går att dra åt.
 
Tyvärr kommer det inte hjälpa att mäta om vi inte mäter precis det märke och sort som du vill ha. Tillverkarna har helt egna idéer om hur storlekarna ska vara och det kan variera rätt mycket.
 
Traditionella pullarnosgrimmor är justerbara på alla håll. Finns säkert varianter nuförtiden som ser annorlunda ut dock, men då får du mäta just den modellen.
 

Liknande trådar

Utrustning Tror att jag ska ta tag i sadelbyte i vinter och funderar en del kring vad som skulle kunna vara aktuellt att prova. Tänker en del...
Svar
6
· Visningar
853
Senast: Ajda
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 924
Senast: Lobelia
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 841
Senast: valy
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
752
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp