Pullarträns...

Sv: Pullarträns...

det är nog mest en skröna... att just pullargrimman skulle kunna bromsa heta hästar tror jag inte på.
 
Sv: Pullarträns...

ok för det verkar ju konstigt eftersom att tyglarna sitter ju typ ändå i bettet så det verkar ju inte spelaa nån större roll :smirk: aja.
 
Sv: Pullarträns...

Helt ärligt har jag aldrig märkt någon skillnad,. Enda med pullartränsen är att de är väldigt snygga - när nosgrimman sitter som den ska!
 
Sv: Pullarträns...

Jag skulle råda dig till att inte använda pullarträns. Nosgrimman kan ge skav och sår i munnen, just för att den sitter så högt upp.
Hade nämligen pullarnosgrimma på min häst för att han höll på att fippla så med bettet. När jag berättade det för en som tränar western höll hon på att gå i taket!
Just nu rider jag på hackamor och han går så mycket bättre!! :banana:

Till en het häst skulle jag istället kika över foderstaten :smirk:
 
Sv: Pullarträns...

En rätt spänd pullarnosgrimma är bland dom populärare just för att den INTE trycker på tänderna, vad jag hört!

Den o den hanoveranska/remontnosgrimman brukar vara de som rekomenderas för att de trycker mindre på kinderna än aachennosgrimman..........

Men de finns ju alltid undantag!
 
Sv: Pullarträns...

SnigelEffekt skrev:
En rätt spänd pullarnosgrimma är bland dom populärare just för att den INTE trycker på tänderna, vad jag hört!

Den o den hanoveranska/remontnosgrimman brukar vara de som rekomenderas för att de trycker mindre på kinderna än aachennosgrimman..........

Men de finns ju alltid undantag!



det stämmer, pullarnosgrimman och Remontnosgrimman är dom bättre, medans Achen är den som mest skadar munnen.
 
Sv: Pullarträns...

det stämmer för min ponny får skav sår med achen grimman och inte pullar.
 

Liknande trådar

Utrustning Hejj! Jag ska köpa ett nytt pullarträns till min ponny och jag vet inte om jag ska ta cob eller full. Eftersom han har stort huvud så...
Svar
3
· Visningar
647
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Hästnyheter Domarna hade inga invändningar. En efter en skrittade de svenska VM-hästarna lätt och ledigt genom veterinärbesiktningen. – Alla hästar...
Svar
0
· Visningar
261
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Jouko Pärssinen, 64, gjorde succé som travtränare på 90-talet. Efter en svår period på det personliga planet försvann han. Han sadlade...
Svar
0
· Visningar
224
Senast: Gunnar
·
Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 094
Senast: Livi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp