Pullarträns ?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Superstaar
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 4 547
Sv: Pullarträns ?

Nej, det kan ju bli klart förvirrande ibland :) ...

Och förresten, när folk skriver "vanlig nosgrimma", vilken menas då?

Jag menar alltid engelsk nosgrimma (även om jag mycket sällan använder uttrycket "vanlig nosgrimma", eftersom det just inte talar om vilken jag verkligen menar...), eftersom det är den minst komplicerade, enklaste, minst inverkande osv.

MEN sett till vilka nosgrimmor som är vanligast egentligen, alltså används allra mest, så måste det väl vara aachengrimman? Eller?

pinky skrev:
Har du lyckats hitta någon vitfodrad remontgrimma, förresten? Eller har du gett upp? ;)
Gav upp! Köpte en vanligt hederligt brun utan fodring...Den kommer dock att läggas på hyllan då jag konverterar till svart utrustning iom sadelbyte. :D Har beställt ett Glen gordon med pullarnosgrimma (vad annars :angel: ) och väntar ivrigt på leverans! ;)

Funderar på att skaffa ett "dressyrträns" också, men har inte bestämt vilket....sugen på ett från R. C. men det kostar ju bara 150.- för att få hem det.... :cry:

//Alice

Asch då! Jag tänkte att du skulle ha hittat en åt mig ju... ;)

Jag jobbar på dem på Granngården, efter att ha fått ett tips om att Knights har en, men i deras produktkatalog fanns bara enfärgade. :(

Men hon skulle ringa Källquists och kolla med dem direkt, jag har bara inte fått något svar än.

Japp! Fast bara den utan tillhörande träns. Visst kan man få tag i en remongrimma med vit fodring, men då får man ett träns på köpet. :crazy:

//Alice

Jag tycker oxå pullargrimma är snyggt.
Skulle vilja ha de på "min" häst.
Men man kan jue inte bara ha grejjor för att de e snyggt heller.
Och hon funkar jue bra på engelska nosgrimman men tycker pullargrimma e såå fint :) Hihi ! :rofl:

Klart man kan! ;) Så länge det inte skadar hästen på något sätt anser jag det vara helt ok att ha saker för det estetiska! :D

//Alice

JA!! :bump:

Fast helst utan att få hela tränset med på köpet, jag har så många redan...

Fast om det är enda utvägen, och om det är billigt kan man ju kanske sträcka sig till att slänga bort resten. :o ;)

alice skrev:
Gav upp! Köpte en vanligt hederligt brun utan fodring...Den kommer dock att läggas på hyllan då jag konverterar till svart utrustning iom sadelbyte. :D Har beställt ett Glen gordon med pullarnosgrimma (vad annars :angel: ) och väntar ivrigt på leverans! ;)

Funderar på att skaffa ett "dressyrträns" också, men har inte bestämt vilket....sugen på ett från R. C. men det kostar ju bara 150.- för att få hem det.... :cry:

//Alice

förstått att du letat en remontnosgrimma me med vitt foder. :angel: Själv har man ju haft en liggandes på hyllan som aldrig kommit till användning.
synd att du skulle byta färg : )

Till dig som undrade vart man kan köpa vitfodrade remonntnosgrimmor:
Jag vet att det finns vitfodrade remontnosgrimmor (svarta & bruna) på Kings Hästsport. Kolla med dom!

/J

Jag köpte ett träns med vitfodrad remontgrimma och pannband på Hööks för 199kr , fast det var ett par år sedan visserligen.

Senast ändrad av en moderator:

Ja, hade de haft ett sådant NU hade jag redan ägt ett... :D

De har en lös sådan, men det är halvrunda mässingsspännen på den. :mad:

när ska man änvända pullarträns? jag har en fd travare som pullar rejält när vi travar eller galopperar.

om hästen trivs med det, man vill ha friare andningsvägar vid tex fälttävlan, eller om man helt enkelt bara tycker att det är snyggt har man pullarträns.
det har inget att göra med om hästen pullar eller inte, för nosgrimman bromsar inte vilket många verkar tro.....

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 913
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Läst lite forskning om skaderisk på överhettade senor i för varma benskydd. Många är emot fårskinn/ludd i benskydd och menar att det...
Svar
5
· Visningar
470
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 329
Senast: Silje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka