Purpura hemorrhagica (anasarka), erfarenheter

Passar på att uppdatera igen, nog mest för min egen skull.
Mitt halvblodssto har nu "adopterat" lilla Fili. Fili får följa med stoet och stoets egna föl överallt och det går fint, ser ut som halvblodet har tvillingar, matningen går bra, morgon och kväll äter hon full portion (2 liter) lite mer kräsen mitt på dagen.
Vi var bortresta under en helg och hade då hästvakt men hon var orolig då fili knappt åt. Tror det var fel "mat-mor", när jag var tillbaka åt hon för fullt igen.
Nu har hon även kommit på att om hon går in mellan bakbenen på halvblodet kan hon få dia lite.
Halvblodet verkar inte ha problem med det.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag tidigare skrivit om min valp som har juvenil vaginit. Hon får återkommande urinvägsinfektioner pga detta. Hon är behandlad med...
Svar
16
· Visningar
2 968
Senast: dobbis
·
Hästvård Jag har haft en tidigare tråd om min häst som har en kronisk inflammation i hornhinnan på sitt ena öga. Efter att vi provat flera...
Svar
5
· Visningar
2 079
Hästvård Vi har råkat ut för det som inte får hända. I tisdags var mammahäst helt normal, lite seg, men åt normalt och hade inga svullna ben...
Svar
5
· Visningar
2 469
Senast: CK
·
Katthälsa Vår katts högra öga började rinna och någon timma senare hade det kommit mycket gulgrönt gojs och vi bokade tid hos veterinären...
Svar
9
· Visningar
3 334
Senast: Ruben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp