Push-notiser och borttagande av gästinlägg

Gunnar

Trådstartare
Moderator
Jag har under kvällen lagt till en ny funktionalitet som skall fungera på datorer och mobiler så länge de inte kör Safari som webbläsare eller använder ios som operativsystem. Dvs det fungerar ännu inte på ex.vis iPhone.
Det handlar om så kallade push-notiser som skall göra att du kan få info om vad som händer på Bukefalos utan att behöva vara inne på själva sidan.

Funktionaliteten finns på mängder av webbsidor men gillas inte av alla. Säg gärna vad ni tycker nedan.
Berätta gärna hur det fungerar och om något inte är översatt.

Apples ovilja att följa standarder som de flesta andra följer gör tyvärr att det oftast inte fungerar på deras produkter, vi får hoppas att de till slut uppdaterar sina programvaror så det fungerar där också.

Jag har även valt att stänga av möjligheten att skriva inlägg som oinloggad, så att det sedan kan läggas in om man loggar in eller skapar ett användarkonto, om man inte hade något innan.
Jag tror inte att den nu avstängda funktionen användes av speciellt många och den gjorde att sidorna tog aningens längre tid att ladda för oinloggade.
Kommentera gärna vad ni tycker om detta, borde jag slå på möjligheten att skriva oinloggad igen?
 
Push-notiser är mest stressiga, använder aldrig såna.
Surfar på iPad och iPhone och det går väl att använda push? Eller menar du att det inte går när man använder webbläsare?
Jag har stängt av notiser för många appar.

Angående att skriva oinloggad. Menar du att det går att skriva inlägg som anonym och posta dem?
Eller är det så att inlägget sparas och man sen kan skapa konto eller logga in och posta det? Det visste jag inte ens att det gick.
Tycker det verkar som en onödig funktion, när man ändå måste logga in för att posta.
 
Perfekt att det går att göra så många val med notiserna, jag vill inte ha notiser hela tiden men testar att ha när någon taggar mig eller skriver direkt till mig. Kul funktion!
 
Godkände push igår, men har hittills inte fått en enda, trots händelser...

Tycker utöver det att det är en bra funktion, den är ju valbar trots allt.
 
Jag får för mig att det kanske är lite problem med push-notiserna, att de inte skickas som de skall. Jag skall försöka se om jag kan hitta en lösning imorgon.
 
Jag får för mig att det kanske är lite problem med push-notiserna, att de inte skickas som de skall. Jag skall försöka se om jag kan hitta en lösning imorgon.
Detta skall vara delvis löst sedan några timmar tillbaka, något kvarstår dock, tittar vidare på detta.
 
Provade ha push-notiser tillåtna men det blev bara stressande så jag har slagit av de.
Nu får jag upp "Bukefalos måste få din tillåtelse för att kunna ge dig push-notiser" nertill så fort jag laddar en ny sida trots att jag klickar bort den. Går det att slippa den listen på något vis?
 
Provade ha push-notiser tillåtna men det blev bara stressande så jag har slagit av de.
Nu får jag upp "Bukefalos måste få din tillåtelse för att kunna ge dig push-notiser" nertill så fort jag laddar en ny sida trots att jag klickar bort den. Går det att slippa den listen på något vis?
Jag kunde klicka typ "fråga inte igen". Finns inte det valet längre?
 
Konstigt, är det på dator eller mobil, vilken webbläsare @gul_zebra .
Kan det vara så att du på något sätt blockerar cookies, så att det inte fäster?
Var slog du av dem?
 
Känner inget som helst behov av push-notiser. De är bara väldigt irriterande!
vill jag veta går jag in på aktuell sida.

Det är trist att default inte är att man ska välja att få notiser - man måste avböja dem.

De är ett irritationsmoment i vardagen. Både notiserna och frågorna om dem.
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 438
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag är det precis 12 år sedan jag lade ut mina första hästrelaterade sidor på nätet. ( Lite om vad som hände i början...
2
Svar
39
· Visningar
6 113
Senast: Freydis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp