Push pads?

finapina

Trådstartare
Ramlade över en annons om Push Pads. Liknade på Polar Pads men fästes under skon då hästen skos. Har ngn provat? Sitter dom tajt? Fördelar gentemot snösulor (som man alltid hade innan Polar Padsen kom)?
 
Ramlade över en annons om Push Pads. Liknade på Polar Pads men fästes under skon då hästen skos. Har ngn provat? Sitter dom tajt? Fördelar gentemot snösulor (som man alltid hade innan Polar Padsen kom)?
Känns väl som att det mest borde vara nackdelar med en hel sula? Instängt för hoven osv.

Jag använder vanliga hederliga snösulor, ser ingen anledning att byta.
 
Förstår inte heller varför man skulle ha det istf vanliga snösulor? Hade ju vart en sak om de va avtagbara vid behov!
 
Har inte testat pushpads men sulor överhuvudtaget är väl hyggligt mkt bättre än vanliga "snösulor" för oss som bor där det mest kommer vatten istället för snö. Snösulor skapar inte allt för sällan hovböld om det är lerigt i hagarna.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 675
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 403
Senast: zarmino
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 216
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 495
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp