Puss puss!

Anna

Trådstartare
Någon förutom jag som har lyckats säga "puss puss!" eller liknande i slutet av ett samtal med typ Skatteverket eller Försäkringskassan eller annan olämplig person? Jag sa nämligen just "puss hej!" till en arbetsförmedlare. Vilket jag försökte dölja med ett hostanfall efteråt.

Eller kanske ännu värre? Mitt ex satt en gång för hundra år sedan och skrev ett mail till en kund samtidigt som han hade ett mail till mig uppe i ett annat fönster och lyckades avsluta jobbmailet med:

"If you have any further queries please don't hesitate to contact me. I love you."

:D
 
Sv: Puss puss!

Nej då, vi är nog många som gjort det misstaget :D Jag sa "okej puss puss hej" till min chef över komradion istället för "slut kom". Grymt pinsamt.
 
Sv: Puss puss!

Eller kanske ännu värre? Mitt ex satt en gång för hundra år sedan och skrev ett mail till en kund samtidigt som han hade ett mail till mig uppe i ett annat fönster och lyckades avsluta jobbmailet med:

"If you have any further queries please don't hesitate to contact me. I love you."

:D

Hahahaha! Åh, tack för dagens skratt!
 
Sv: Puss puss!

Jag tror faktiskt aldrig att jag har gjort det misstaget, för jag säger aldrig puss puss i telefonen till någon. :p

Däremot har jag varit med om att en av våra tekniker på jobbet sagt "mm, älskar dig, hej" till mig när jag ringde honom för att diskutera ett ärende. Jag tror båda två blev lika ställda av det, men jag har fortfarande roligt åt det. :D
 
Sv: Puss puss!

Jag har kallat min bästa väninna älskling när jag smsade pojkvännen samtidigt :o Hon tog inte illa upp :p

När jag är trött får jag passa mig, det är lätt då att ett samtal avslutas "puss puss" oavsett vem jag pratar med.
 
Sv: Puss puss!

Det där fick mig faktiskt att minnas min mammas kollega, som råkade skicka ett sms med texten "När kommer du hem ikväll älskling? Väntar på dig!" till sin chef, som hon dessutom skjutsat till en fest tidigare samma kväll. Hoppsan då!
 
Sv: Puss puss!

<snip>

Eller kanske ännu värre? Mitt ex satt en gång för hundra år sedan och skrev ett mail till en kund samtidigt som han hade ett mail till mig uppe i ett annat fönster och lyckades avsluta jobbmailet med:

"If you have any further queries please don't hesitate to contact me. I love you."

:D

Du har berattat det har forut och det far mig fortfarande att skratta hogt.:D

Sjalv sager jag sa mycket dumt att saga "puss, puss" eller liknande till fel person inte ens kanns pinsamt.:p
 
Sv: Puss puss!

Någon förutom jag som har lyckats säga "puss puss!" eller liknande i slutet av ett samtal med typ Skatteverket eller Försäkringskassan eller annan olämplig person? Jag sa nämligen just "puss hej!" till en arbetsförmedlare. Vilket jag försökte dölja med ett hostanfall efteråt.

Eller kanske ännu värre? Mitt ex satt en gång för hundra år sedan och skrev ett mail till en kund samtidigt som han hade ett mail till mig uppe i ett annat fönster och lyckades avsluta jobbmailet med:

"If you have any further queries please don't hesitate to contact me. I love you."

:D

Haha!
Så tokigt!
Jodå, det har allt hänt både två och tre gånger..
Framförallt till mina chaufförer.
Några gånger har jag kommit på mig just i samma andetag och istället lyckats avsluta på ett mer professionellt sätt. :)
 
Sv: Puss puss!

Du har berattat det har forut och det far mig fortfarande att skratta hogt.:D

Sjalv sager jag sa mycket dumt att saga "puss, puss" eller liknande till fel person inte ens kanns pinsamt.:p

Ja, jag var helt säker på att jag hade skrivit det här förut, det var bra att du bekräftade det ;)
 
Sv: Puss puss!

Jag brukar alltid svara ganska seriöst i telefonen, men för några veckor sedan väntade jag på att en kompis skulle ringa upp, och hade för en gångs skull headset så jag inte kollade på telefonen vem det var som ringde. Svarade, utan att säga Hej först, "Det var fan vilken jävla tid det tog då" på skoj. "Öh.." hörde jag i andra änden av telefonen, och sedan la den på. Någon minut senare ringer det igen, och jag svarar som jag alltid brukar "Ja det var Mitt namn". Visade sig vara Viktig Jobbperson som lite försynt undrade om hen skulle ringt på någon särskild tid eftersom jag lät så otrevlig första gången......... :angel:
 
Sv: Puss puss!

Någon förutom jag som har lyckats säga "puss puss!" eller liknande i slutet av ett samtal med typ Skatteverket eller Försäkringskassan eller annan olämplig person? Jag sa nämligen just "puss hej!" till en arbetsförmedlare. Vilket jag försökte dölja med ett hostanfall efteråt.

Eller kanske ännu värre? Mitt ex satt en gång för hundra år sedan och skrev ett mail till en kund samtidigt som han hade ett mail till mig uppe i ett annat fönster och lyckades avsluta jobbmailet med:

"If you have any further queries please don't hesitate to contact me. I love you."

:D

Hm nej men jag har sagt, - ha en trevlig dag PU(sss) (inser mitt fatala misstag)

/ Jobbar på Skatteverket
 
Sv: Puss puss!

Haha det var faktiskt en idag som sa det till mig på telefon :D och det var ingen jag kände..
 
Sv: Puss puss!

Jag känner en person som var i USA en tid och ringde hem till sin sambo lite då och då och avslutade varje samtal med "puss hej". (Hen har rejäl gotländska) Efter några dagar frågade personen hen besökte varför hen sa "pussy" till sin sambo innan hen lade på. :D
 
Sv: Puss puss!

En kompis ringde mig när hon var på jobbet (hemtjänsten) och sa något i stil med "jag ringer dig sen gumman", med den där riktiga "jobbrösten" som man kan ha ibland, speciellt när man pratar med gamla tanter...
Efter en stund ringer hon upp och det första hon säger är "kallade jag dig just för gumman!?!"
Hahaha, det var sjukt roligt (även om det inte låter SÅ konstigt) :D
 
Sv: Puss puss!

Haha, just det! Mitt ex lyckades skicka ett sms väldigt fel en gång. Vi hade varit isär ganska länge och så får jag ett sms från henne som jag inte ens hinner öppna innan hon desperat ringer och säger att jag ABSOLUT inte får öppna det utan ska slänga på en gång. Det går ju typ inte att slänga ett sms utan att öppna, och ännu mindre att öppna utan att läsa :angel:
Det stod om att hon inte kommit över mig och att den hon dejtade inte var som jag, typ. Hon skulle ha skickat det till en kompis. Lite gulligt var det iaf :p
 
Sv: Puss puss!

Jag kanske kan roa er med en episod från när jag var ganska ung. Betänk då att det ej fanns mobiltelefoner och inte heller nummervisare på fasta telefoner så att det gick inte att se vem som ringde. Var hemma hos en kompis och hon väntade på att sin kille skulle ringa.

När det ringde så ville hon skoja lite med honom och svarade nåt i stil ringer du och stör mig mitt i sexmassagen. Sen blev hon helt tyst och röd i ansiktet och började stamma fram något. Det var hennes mamma som ringde från jobbet (min kompis bodde fortfarande hemma då). Vi har skrattat åt det många gånger sen dess men just då var det fruktansvärt pinsamt för henne.Vi är överens om att telefoner är bättre idag för man kan se vem som ringer och behöver inte gissa längre, enklare om man vill skoja med nån.:D
 
Sv: Puss puss!

Jodå...just puss puss har slunkit ur mig till en hel del vänner men även till Försäkringskassan.

Sen råkade jag säga "Du älsklingen" till mitt ex...sonens far. Det var några år sen han hörde det från mig sist. Tur hans nya inte var med och hörde :nailbiting:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Idag när jag kollade min email, brukar även kolla skräpposten då några av mina mail som inte är skräppost hamnar där också och såg ett X...
Svar
19
· Visningar
2 953
Äldre Jag hittade denna idag när jag loggade in på ett av mina mailkonton: "TAX RETURN FOR THE YEAR 2013-2014 RECALCULATION OF YOUR TAX...
Svar
3
· Visningar
963
Senast: sthu
·
C
Hästmänniskan Jag har min häst ute till försäljning och igår kväll fick jag följande mail (han fick autosvar pga min semester - jag har alltså inte...
2
Svar
32
· Visningar
7 485
Senast: arabia
·
Bukefalos Jag lyckas inte redigera inlägg. Om jag ändrar texten i ett inlägg och sedan trycker på Spara kommer detta upp: (Gjort en...
Svar
2
· Visningar
1 464
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp