Bukefalos 28 år!

Pygme igelkottar?

klockmalva

Trådstartare
Är det någon här som har erfarenhet av såna här pygme igelkottar?
Är de "roliga" på riktigt eller är de bara söta?
 
Sv: Pygme igelkottar?

Roliga? Det är igelkottar, vilda nattlevande insektsätare. Sjukt söta, men roliga vette tusan.
 
Sv: Pygme igelkottar?

Jag har haft en pygmékotte för ett par år sedan. Personligen tyckte jag att det var ett fantastiskt roligt och intressant djur, men det beror ju på vad du menar med rolig och vad du vill ha ut av den?
 
Sv: Pygme igelkottar?

man bör tänka på att kraven på hållandet av igelkottar är stora. Dom ska ha flera kvadrat golvyta, jag tror att man bör kolla över kraven innan man beslutar sig för att köpa
 
Sv: Pygme igelkottar?

Roliga? Det är igelkottar, vilda nattlevande insektsätare. Sjukt söta, men roliga vette tusan.

Vi hade en igelkotta här för några år sedan som födde sina ungar under en bokhylla i stallet.

Jag tycker nog att de var väldigt roliga att studera även om vi inte hanterade ungarna mer än att lyfta upp dem till boet innan de var så stora att de fattade att plankan vi lagt ut som stege faktiskt gick att gå upp på.

( Bokhyllan stod nämligen på ett gammalt foderbord och det var liksom en grotta under så lilkottarna hade en hög kant att ta sig upp för om de skulle tillbaka in i boet och det gick ju inte förstås så därför lade vi ut plankan).
 
Sv: Pygme igelkottar?

Vi hade en igelkotta här för några år sedan som födde sina ungar under en bokhylla i stallet.

Jag tycker nog att de var väldigt roliga att studera även om vi inte hanterade ungarna mer än att lyfta upp dem till boet innan de var så stora att de fattade att plankan vi lagt ut som stege faktiskt gick att gå upp på.

( Bokhyllan stod nämligen på ett gammalt foderbord och det var liksom en grotta under så lilkottarna hade en hög kant att ta sig upp för om de skulle tillbaka in i boet och det gick ju inte förstås så därför lade vi ut plankan).

http://smg.photobucket.com/albums/v...7 july 2007/?action=view&current=6a983d4f.mp4

filmat med ljuskänslig kamera
 

Liknande trådar

Övr. Djur Vi har igelkott(ar) under altanen, och ska nu bygga ett rejält staket runt hela tomten och även näta inne i häcken. Hur stort hål...
Svar
3
· Visningar
1 116
Senast: ameo
·
Trädgård & Växter Jag funderar på att köpa robotgräsklippare och även om det senaste åren inte varit några igelkottar häromkring vill jag ju ha en som är...
Svar
9
· Visningar
1 049
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Har haft en riktig skitdag och behöver lite skratt :) Har ni några roliga/knasiga historier om era hundar?
2
Svar
33
· Visningar
2 492
Senast: tanten
·
Hundavel & Ras Behöver hjälp i att välja. Söker en liten hund, har en jaktlabbe idag på fem år och letar hund nr 2 som ska bli ”dottern” på 7 års hund...
Svar
15
· Visningar
1 428
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp