Pynt i stallet

Thehitchhiker

Trådstartare
Kanske alldeles för tidigt att fråga...🙈 Men ändå, hur brukar ni julpynta i stallet? Nu när vi har en egen ponny kan vi ju fixa som vi vill, så hur brukar ni ha det?
 
Har tyvärr inga bilder, men jag brukar inte pynta så jättemycket faktiskt. Hänger upp några julstjärnor och lägger någon tomte här och var.
Lite synd att jag inte pyntar mer för det är trevligt att titta på, men tycker det är så himla tråkigt att plocka bort pyntet när julen väl är över :p
 
Vi har eget stall och har en krans på stalldörren samt batteridrivna små julstjärnor i de fönster som inte är i boxarna. Samt lite ljusslingor runt stalldörren.
 
Jag tar fram en liten prydnad i form av en tomtehovslagare som skor en häst. Har en slinga som hänger kvar från förra julen också, lagom ambitionsnivå 😅
 
Kanske alldeles för tidigt att fråga...🙈 Men ändå, hur brukar ni julpynta i stallet? Nu när vi har en egen ponny kan vi ju fixa som vi vill, så hur brukar ni ha det?
Jag som inte ens gillar julen går all in i stallet😄
 

Bifogade filer

  • 20211204_140044.jpg
    20211204_140044.jpg
    326,3 KB · Visningar: 113
Jag tycker det är svårt eftersom jag inte vill tumma på brandskyddet. Har haft en stor stjärna i fönstret (utan lampa i), ljusslinga på utsidan/gaveln mot vägen och ibland fönsterklistermärken med julmotiv. En krans hade säkert varit fint också, kanske ska fundera på det till sadelkammaren :)
 
Runda knäckebröd med glasyr (hästens namn o ngn variant av god jul) med röda band är standard varje år, hela vägen tillbaka till min tid som ridskole unge med sköthäst. 😍

Är dock väldigt dålig på att komma ihåg o städa bort julen i rimlig tid sen.. :o
 
Vi brukar sätta upp granris och hänga upp runda knäckebröd med rött band (på behörigt avstånd från hästarna givetvis). Tycker det blir mysigt med lite julstämning i stallet när det är så mörkt och trist ute😊
 
Vi sätter upp ljusslingor, och en sån där gammaldags julbonad tryckt på papper med hästmotiv på (släde i snön och tomtar) i häststallet.

I fårhuset så ställer vi en rejält stor halmbock, där blir det också en ljusslinga eller två och så en julbonad. Vi har inte hittat någon med får på, utan vi har en med en rejäl getabock istället.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
914
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
612
Senast: valy
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
1 781
Gnägg Snart är det jul! Jag är redan i julmode och lyssnar ivrigt på julmusik och planerar för julen tillsammans med Halle. Hur brukar ni...
Svar
16
· Visningar
1 128
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp