Pyo på g?

movi

Trådstartare
Var hos vet i torsdags då jag tycker att hunden är så trött, slö och ser lite stelbent ut, går en koppellängd bakom mig.
Hon opererade bort analsäckarna för 3 veckor sen. Men har hämtat sig helt komplikationsfritt från det.
Det klämdes, kändes och böjdes, och det enda hon reagerade på var på tryck vid livmodern.
Ultraljud/prover ska göras på måndag.
Hon löpte i mitten av mars, så hon ligger i tid för pyo, eller skendräktighet. Men har aldrig tidigare visat dom här symtomem vid tidigare skendräktigheter.
Hon har ingen feber, äter och dricker, men ser på lakanen att hon tvättat sig under natten, svårt att veta om det är baken eller vulvan, då det bara är våta ofärgade fläckar på lakanen, har alltså inga synliga flytningar.
Idag vaknade hon och var illamående, men har ätit nu, har inte kräkts, men trött.
Kan en analsäcksoperation orsaka att bakterier kommer in i vulvan? E-coli, som alla har, kan ju ställa till problem hos vissa. Eller kanske ligger hon bara i fas för en pyo, att analsäcksoperationen har inget med det att göra. Jag håller egentligen tummarna för att det är en skendräktighet, men så här har det inte varit förut.
 
Pyo kan ju ge symptom ganska tidigt, tvättandet och hängigheten kan vara såna symptom. Håll koll på henne över helgen, tempa ofta, det kan förvärras fort.

Alla mina tikar (förutom den som är 3 år just nu) har fått livmoderinflammation och de har haft ganska differerande symptom. En blev toksjuk snabbt, hög feber och strök nästan med. En annan hade smygande symptom och blev i stort sett bara hängig, men jag kände igen det och ringde och bokade op-tid direkt. Den som blev dålig senast fick flytningar men mådde som vanligt (vad hon visade).
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har varit aktiv här förut men vill vara helt anonym nu med nytt nick. Det här är otroligt jobbigt för mig. Har en hund av en liten...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 200
Senast: Dorinda
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 175
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Jaha, då har gammeltiken flytningar. Kan ha haft en tid då jag inte upptäckt något förrän jag bytte lakanen i sängen. I övrigt...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Löss
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp