Pysseltråd

A-K.Eng

Trådstartare
Vad brukar ni göra för pyssel?

Jag gör kort till mina nära och kära och ibland även små blomsterdekorationer.

PICT0113-1.jpg


PICT0071.jpg



Fram med era dolda talanger och ge oss andra inspiration!!!!!!!!!!:bump:
 
Sv: Pysseltråd

Jag gillar att måla, vilket jag gör hellre än bra. :p
Brodera är roligt också, men allt material är ju så rackarns dyrt. :mad:
 
Sv: Pysseltråd

Håller med dig, men dina alster var fina också. Jag är helkass på sådant pyssel. Eller rättare sagt - jag har inte vågat mig på att försöka. Ibland kan man nog mer än man tror om man bara tar sig för att pröva.
 
Sv: Pysseltråd

Grönländskt pärlbroderi :) Mamma kan göra gôrfina saker, jag har inte kommit lika långt :D
Typ såna här saker:
julsak5.jpeg

Håller på och syr på en liten tavla också, men intresset går i vågor.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Pysseltråd

Håller med dig, men dina alster var fina också. Jag är helkass på sådant pyssel. Eller rättare sagt - jag har inte vågat mig på att försöka. Ibland kan man nog mer än man tror om man bara tar sig för att pröva.


Ja, man kan mer än man tror för inte fanken var de där grejorna jag visar särskilt komplicerade direkt...;)

Man måste gilla att sitta och pilla.
 
Sv: Pysseltråd

Du har rätt i det du skriver, men jag tror att man behöver ha känsla för färg och form samt en dos påhittighet också.
 
Sv: Pysseltråd

Så himlans mysigt, jätte-jättefina kort :love: Önskar jag hade mer tid till pyssel. Blir mest att "pyssla till det" vid jul när det ska göras paket.. Det kan se ut såhär:
19865072.jpg

Har bara extremt överexponerade bilder, med dålig skärpa och kvalitet. Finns mer "piffiga" paket, men då är bilden inte i visningbart skick!

Annars gillar jag att måla boxskyltar, blomkrukor och liknande, men det har jag nog inga bilder på..

Och PS. Såna dära blå stenar har jag också i en vas, är så fin färg :)
 
Sv: Pysseltråd

Jag tycker det är stenkul att göra servettdecoupage (tror det stavas så:p). Mitt bästa verk är en blomkruka jag gav bort förra julen, så den har jag inget kort på.. Men dessa två står i vårt sovrumsfönster här hemma
Bild 1
Bild 2

Tycker också det är jättekul att ordna blomgrupper. Min första gjorde jag i somras när jag flyttade till eget och ser ut såhär.


Har även gett mig på att sy en massa kuddfodral, men har en bit kvar. Tycker det är dunderkul att pyssla med allehanda ting!:bump::banana:
 
Sv: Pysseltråd

*kl*

Min senaste grej är att göra smycken. Ska fixa några bilder på nått jag gjort.

Problemet är ju bara att ha tid, men roligt är det!
 
Sv: Pysseltråd

Man måste gilla att sitta och pilla.

Och ha tid för det. :angel:

Vad brukar ni göra för pyssel?

Jag gör kort till mina nära och kära och ibland även små blomsterdekorationer.

Fram med era dolda talanger och ge oss andra inspiration!!!!!!!!!!:bump:

Jag skulle behöva lite inspiration själv...och framför allt tid att sitta och pilla och pyssla. Det är inget som prioriteras just nu, med en tvååring i huset och alla Måsten som är inbyggda i huset och trädgården för tillfället. T.o.m. mitt stickeri har avstannat, men visst har det hänt att jag pysslat. Det närmaste jag kommit på sistone är det här:

Tog ett kort på bordet innan vi dukat färdigt i påskas, jag har målat tupparna (inköpta på Panduro) vita helt själv. :p
19545815.jpg


De snirkliga trääggen har jag också målat själv: :angel:
19545818.jpg


Det är ungefär nivån jag har tid med för tillfället. :D
 
Sv: Pysseltråd

Vackert kort. Blomster dekorationen var också fin.

Jag önskar att jag hade lite, lite mer kreativitet. Jag har många ideér, men sen blir det inte mer än så...

Bland annat kan jag skriva med olika kalligrafiska stilar (skönskrift) men skulle helst sett att jag verkligen gjorde det också. Skriva olika visdomsord och dikter och rama in dem och sätta upp på väggen. Eller göra personliga kort både till födelsedagar och jul, men det blir inte av. Kanske skulle ta mig i kragen...
 
Sv: Pysseltråd

Oj tänk om man kunde göra såna där kort! :eek:
Jag brukar rita och fotografera, inget ovanligt.
Men det skulle vara skit roligt att få prova på att göra en blomsterdekoration. Fast jag vet inte hur man ska börja eller hur man ska gå till väga. Jag kan ju inte ens inreda :angel:
 
Sv: Pysseltråd

Jag pysslar lite i perioder. Ett tag gjorde jag mängders med smycken. Har faktiskt hållt på lite med silverlera och tänkte göra ett bebissmycke till kommande lilla knodden.

Nu i dagarna har jag ägnat mig åt att pimpa lite möbler. Bland annat en sideboard som jag börjar bli nöjd med.
 
Sv: Pysseltråd

Jag är verkligen jättekass på pyssel... Men mamma däremot! Hon gör tidsenliga kläder till Barbiedockor. Vet inte exakt vilka tidsepoker hon har gjort men 1800-tal och något tidigare tror jag, hon håller på med en nu. Den första var en leopardmönstrad klänning med hatt och väska, skitläckert :D
Sen vill hon göra en 20-tals outfit efter denna :) Hon gör alltså allting - underkläder, underkjolar, hattar, smycken, diadem. Ja - och själva kläderna också ;)
Allt är gjort från scratch utan mönster, hon kikar i historieböcker och googlar och försöker göra replikor :)

Ska nog fota och slänga upp här!
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
786
Senast: Rosett
·
Tjatter Fram tills jag var 30 blev jag kollad typ jämt, även när jag köpte typ trisslotter. Nu fyller jag 38 i år och jag skulle säga att det...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
1 909
Senast: MML
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 518
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 103
Senast: Norma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp