Qualisys , shockwave , equiterapeut, laser

Mimmi_Babiana

Trådstartare
Skulle behöva hjälp att reda ut skillnaden på detta.

Vår häst har en oförklarlig väldigt liten hälta i höger varv och är utredd grundligt i flera omgångar på klinik. Han är även lite stel i höger sida i samband med tömkörning. Vi börjar komma så långt nu att de är dags för att låta någon annan titta på honom. Det finns en Equitetapeut bara ett par timmar bort med gott rykte. Hon ska använda sig av bland annat laser. En annan klinik erbjuder Qualisys, shockwave och akupunktur. Men hur skiljer sig Qualisys och shockwave jämfört med laser och akupunktur?
 
Qualisys är ett sätt att mäta hästens rörelser, inte en form av behandling. På min häst så användes det för att hitta en hälta som inte var synlig för ögat.

Laser jobbar med ljus och värme, Shockwave är vibrationer och akupunktur är nålar. Alla sakerna används till olika saker av problematik.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 512
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 074
Senast: prallan
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 695
Senast: mackan
·
Hästvård Tappar snart hoppet helt och hållet och just nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra längre. Min häst (en 5årig korsning, överväxt...
2
Svar
23
· Visningar
3 494
Senast: MalanMjöl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp