Quick Finder?

Nallen

Trådstartare
Är det någon som prövat Quick Finder klotång? Den ska tydligen känna av pulpan och om man följer instruktionerna ska det vara nästintill omöjligt att klippa för mycket. Någon som provat? Är det värd pengarna (är ju rätt dyr)?
 
Sv: Quick Finder?

Var rädd för det..... Tänkte att iom att den var så dyr så kanske den fungerade.... :angel:
 
Sv: Quick Finder?

Vi hade en och provade på jobbet. Vet inte om den hette just quick finder, men den skulle i alla fall säga till om den kom för nära pulpan.
Den tjöt när man närmade sig klon!!
Skulle man "lyda" den så blev inte klorna klippta alls;)
 
Sv: Quick Finder?

Helt hopplöst värdelös och absolut inte värd pengarna!
Köpte en och lämnade snabbt tillbaka den...
För det första är den dyr, för det andra helt obegriplig... Läste instruktionerna NOGA men antingen skulle jag kunna klippa av HELA klon eller så kunde jag inte komma i närheten av klon alls...
Dessutom kan man inte byta skäret i Small och Mediumvarianten och man kan inte heller slipa om det. Med andra ord - när den blir slö är det bara att slänga dyrgripen...
 
Sv: Quick Finder?

Värdelös, är också min bedömning.
Köpte en och provade men den blinkade och "höll på" och skulle jag ha klippt då den visade "ok" så skulle jag ha klippt hela klon.
Jag gjorde som många andra - lämnade den tillbaka.
 
Sv: Quick Finder?

Har en kompis som testade den, hon har en ganska liten hund (cavalier king charles spaniel) och för att kunna klippa klorna så måste hon hålla ganska nära klon för att få det stabilt. Quick Finder kände då tydligen av blodet i hennes fingrar och lyste/blinkade i rött mest hela tiden, efter mycket om och men så hittade hon en punkt på klon där det faktiskt lyste grönt (testade flera gånger) så hon klippte...varpå hunden skrek som en stucken gris och blodet sprutade :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 712
Senast: anna_panna
·
Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
10 939
Senast: nullo-modo
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 036
Senast: kolblakkur
·
Samhälle Sett uppdrag granskning nu ikväll och blir illamående över dessa avskum rent ut sagt som lurar främst äldre personer. Samtidigt har jag...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 219
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp