Quite Easy-avkommor!!

T

Tingeling85

Någon som visat sin avkomma e. Quite Easy? Hur har det gått? Har ett sto som är dräktigt i snart 4:e månaden med Quite Easy :love: :love: Är hur spänd som helst!! Hur som helst, vore roligt att höra hur det gått för andra "mini QE'ar".

MVH Tingeling :banana:
 
jag har två st. födda -00 och -01, valacken f-00 fick 45 p på sin fölvisning och på treårsttestet 45p på gångarter och 48p i hoppning och van där med på den plasen vi var.

Sto f-01, fick 48 p på fölvisning och siktet är inställt på 3-års test nästa år.

Två helt underbara hästar, som jag själv är mycket stolt över. :)
 
Jag har ett egenuppfött 4-årigt sto e Quite Easy - Parant - Indus (QE:s första årgång). Hon fick 46 p o klass 1 som både hopp o dressyrtalang som 3-åring (trots missöde i hoppningen). Visade henne sedan på kvalitén för ett par veckor sedan och där vann hon hoppningen på sin bedömningsplats med 9,08 i snitt :)(9-10 i löshoppning), gångarterna gick tyvärr lite sämre, där kan hon betydligt bättre, fick nu 7,08 i snitt.

Det bästa med henne är dock hennes helt fantastiska temperament, coolare häst får man leta efter, och jag är minst sagt väldigt lycklig och stolt över henne :love:!
 
Låter bra! Grattis till er båda!! När man läst ridsport och efter vad jag hört är det många QE avkommor som fått bra omdöme och poäng.

Träffade QE på SM:et i Västerås och han verkade väldigt cool, hoppas min avkomma blir lika cool. Mamma är väldigt lugn och bryr sig inte om mycket. Hon är dock som en liten gummiboll i hoppningen och QE verkar väldigt gummibollig, så det blir nog en studsboll som far omkring
:bump: :bump: :love:

Men som sagt, grattis till era avkommor!

MVH Tingeling :banana:
 

Liknande trådar

Hästvård Mitt dräktiga sto visade sig ha 150 epg på liten och eller stor blodmask. Det andra stoet hade 0. Hagen dom går i nu sedan januari...
Svar
5
· Visningar
1 229
Senast: nullo-modo
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 616
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 638

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp