P

pufffan

Hej.
Jag heter Fredrik och är brorsson till Rut. (pufffan)

Det var jag och min bror som hjälpte Rut med internet och Bukefalos.
Då Rut ofta talade så varmt om alla här inne på körning så kände jag att jag ville meddela er att Rut har gått bort. I måndags så var hon hos Valdemar och hämtade mjölk som hon alltid brukar göra. På eftemidagen så la hon sig för att vila en stund. Rut vaknade aldrig mer. Våra tankar går såklart till Valdemar som har mist sin livskamrat. Dom två kände varandra hela livet. Han kommer nog att ha svårt att acceptera att Rut inte längre finns bland oss. Vi har beslutat att Kotte ska få stanna hos Valdemar så länge som han vill ha han där. Rut var en mycket stor djurvän och hon skulle nog inte vilja att Kotte kom till någon som kastrerade han eller inte skötte han på det viset som Rut alltid har gjort.
Vi kommer alltid att minnas Rut med stor glädje. Hon var en äkta krutgumma ända in i slutet. Det är inte så många år sedan som jag fanna Valdemar och Rut i pulkabacken som exempel. För att inte tala om alla hennes roliga stavningar. Rut var alltid så generös och givmild. Varje jul så delade hon ut ett tjockt kuvärt med pengar till oss brorsbarn och våra barn. Hon sa alltid. "Ni unge har mer andvändning av pengerna än vad jag har". Jag klarer mig nog skall ni se pojkar.

Rut. Du finns i våra tankar. Vi glömmer dig aldrig. R.I.P. Fredrik, Johan med familj.
 
Sv: R.i.p.

Åh nej :cry: Jag brukar aldrig skriva här inne på körning, men läser gärna vad andra skriver och just pufffan var (är) en av mina solklara favoriter! Hon var verkligen vad det verkade en sann djurvän och säkert en underbar människa! Det kommer bli tomt efter henne här inne... jag beklagar verkligen er sorg.
 
Sv: R.i.p.

:cry::cry::cry::cry::cry:

Kan inte säga så mycket men jag beklagar sorgen :( ! Kommer sakna henne :cry:!

Snällt av er att ta hand om hennes lilla häst :)
Tack Rut, du är en av dem som har för gyllt vårt kör forum :love:.

Mvh
Emma
 
Sv: R.i.p.

Fredrik och Johan!

Tack för att ni informerade oss om det som hänt. Ruts inlägg var verkligen olika (i positiv bemärkelse) dom som vi annars ser. Ibland nästan främmande i sina jordnära betraktelser och uttryckssätt. Av vad hon delgav oss, förstod man hennes genuina intresse för djur och förmåga att umgås med och förstå Kotte.

Om jag förstått rätt, så levde hon i förnöjsamhet ett långt, enkelt och rikt liv. Något för oss alla att ta efter.
Hoppas ni även framgent har möjlighet att se till Valdemar och Kotte.

Många hälsningar till er och Rut!
LIA
 
Sv: R.i.p.

Hej Fredrik!

Jag har inte läst Pufffans inlägg tidigare, kände henne inte. Men nu när jag går in och tittar så blir jag alldeles varm om hjärtat! Vilken fantastisk människa.

Så underbart att hon skrev här på Bukefalos! Jag hoppas att Kotte får bo och ha det bra hos Valdemar länge än!

Många kramar!
Norrland
 
Sv: R.i.p.

Jag läste detta inlägget tidigare idag. Men jag har så svårt att ta in det. Pufffan va ju körforumets lilla mascot. Mina tankar går ju såklart till dom närmaste men framförallt till Valdermar. Han måste känna sig mycket ensam nu. Hoppas att någon tar väl hand om han nu när han miste sin bästa vän. Vila i frid Rut. Vart du än är så kommer du att bidraga med många roliga skratt och minnen. Jag kommer nog aldrig att glömma dig. Tack för allt du gav oss här inne på körning.

åke/Barbro
 
Sv: R.i.p.

Beklagar sorgen.. och på måndagen som var hennes födelsedag också...:cry:


//jozzi
 
Sv: R.i.p.

Jag såg det med. Jag satt och läste en tråd av henne. Hon var så glad i julas att hon fick ha sina vänner hos sig. Hon skrev att "jag vet ju inte om jag lever nästa jul" Undra om hon hade det på känn.
 
Sv: R.i.p.

Rut kommer att lämna ett stort tomrum efter sig här på körforumet, jag kommer att sakna hennes små betraktelser över vardagen, en vardag som många av oss inte kommer i närheten av, när det gäller närheten till djuren och naturen, se det stora i det lilla.

Oj, nu blir det visst högtravande värre, inte sånt som låg nära pufffan Rut!

Saknar dig redan.

Lotta
 
Sv: R.i.p.

Ja, jag minns en av hennes första trådar när hon fastnade med vagnen. Jag tror det var den hon skrev att hon ibland tar en längre runda. Då kunde hon ju stanna och plocka bär och svamp. Idag är det inte många som kan kombinera 2 så enkla saker som att ta med hästen då man plockar blåbär eller lingon.
 
Sv: R.i.p.

Jag beklara verkligen eran sorg. Körforumet har mist en av dom som verkligen lättade upp det här inne. Jag älskade att läsa Pufffans inlägg. Hon var så naturlig. Lite charmigt tokig men en sådan enorm stor djurvän. Jag tror att vi är ganska många här inne som skulle vilja vara mer som Rut. Vi får hoppas att allt går väl med Kotte och Valdemar. Mina varmaste tankar till er.
Bonny.
 
Sv: R.i.p.

Tack alla ni för erat deltagande. Det känns så fint att så många av er gillade Rut. Hon är verkligen saknad. Valdemar ringde till mig sent i går kväll. Det fungerar inte alls så bra med Kotte som vi trodde det skulle göra. Vid flera tillfällen så har Kotte slitit sig från Valdemar eller rymt från sin hage. Han sprang raka vägen hem. Där hemma så stog han och gnäggade. Kotte sprang runt huset och liksom ropade hela tiden. När jag kom ut till gården i morse så stog Kotte utanför köksdörren. Han hade "grävt" ett ganska stort hål i gräsmattan. Jag gick efter havre men han vägrade att äta. Jag åkte och hämtade Valdemar. Jag kan ingentig om hästar själv. Med samråd av veterinär så beslutade vi att Kotte skulle få följa med Rut. Jag visste inte att hästar kunde sörja så mycket. Det var en trevlig veterinär som kom ut och gav Kotte en spruta. Allt gick lungt och stilla till. Valdemar var med han med. Han tyckte att detta var det enda rätta mot Kotte. Valdemar tittade på veterinären och sa. "Det bästa skulle vara om jag med fick en spruta". Vi känner väldigt för Valdemar. Vi hoppas att han snart ska ta nya tag. Men det kommer att ta lång tid för han att komma över detta.
Än en gång. Tack alla för erat deltagande. Det värmer i hjärtat.

Fredrik.
 
Sv: R.i.p.

Så tomt det kommer bli här utan dig Pufffan!:cry:

Krutgumma var nog rätta ordet.
Läser denna tråden och förundras över hennes mod och inställning.
Pufffan var ju inte bara gammal utan hade blivit av med ena benet. Trots det så hindrade det inte henne att ut och köra en sväng varje dag!

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=597201

Mina tankar går till en underbar gammal dam i Norrlands urskogar..:love:
 
Sv: R.i.p.

Så tråkigt att ni var tvugna att låta kotte somna in men jag tror nog att Rut i sin himmel blir väldigt glad över att få sin älskade häst som sällskap i världen efter detta.

skicka varma hälsningar till Valdemar fårn oss på körforumet.
 
Sv: R.i.p.

Blir så rörd när jag läser! Denna kvinna som jag om jag får vara ärlig ibland funderade på verkligen var sann med sin höga ålder o data o internet o allt. Att läsa om hästens saknad... där kan man tala kärlek!! Faschinerande krutgumma!! Sån ska jag oxå bli när jag en dag är gammal!
 
Sv: R.i.p.

Beklagar sorgen. Vi är många som kommer att sakna hennes inlägg här. Sänder en tanke till er som stod henne närmast.
 
Sv: R.i.p.

Tänk vad ensam Valdemar måste känna sig. Tyvärr så finns det massor av ensamma människor.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 686
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp