U

ungochgalen

Kan man ge hundar rå strömmingfilé? Fisk rent generellt är ju bra och strömmingen är billig. Eller måste man kanske tillaga den? :confused:
 
vi köper hela strömmingar till katterna.. och våran matglada tik tar gärna del av läckerbitarna :D
vet inte om det är farligt med rå fisk, men det kan jag inte tänka mig. katterna äter ju det, så det borde inte vara några problem för hundarna heller.
 
Det skulle väl bara fiskbenen då (fast de är väl rätt små i strömming).
Ben från får, fisk, fläsk och fågel rekommenderas att man inte ger hundar då de är sköra och hundar kan tugga sönder dem till små vassa flisor som man inte behöver ha allt för mycket fantasi för att klura ut vilken skada de kan åstadkomma.
 
Var försiktig med att ge hunden rå sötvattensfisk (laxfiskar går bra). Den är ofta smittad med mellanstadier av bandmask som dör vid tillagning.
 
Så jag ska tillaga den först? Jag har bara gett hundarna en gång, och de tyckte att det var godare med tillagad än med rå, så de blir nog bara glada.
 
"Ben från får, fisk, fläsk och fågel rekommenderas att man inte ger hundar då de är sköra och hundar kan tugga sönder dem till små vassa flisor som man inte behöver ha allt för mycket fantasi för att klura ut vilken skada de kan åstadkomma."

Detta är gamla rekommendationer och gäller i allafall inte om man ger benen råa. Barf innebär bla råa köttben från fågel,vilt, gris, ox mm mm.

Hundarnas naturliga byten består ju till stor del av ben...
 
Går hur bra som helst. Min voffa älskar det och dessutom är det ju nyttigt också. :)

/Fluffboll
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 456
Senast: Myrten
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
2 025
Senast: Mauen
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: attheedge
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 870
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp