Rå kycklingfärs

sthu

Trådstartare
Är det ok att ge lite rå kyckling till katten?

Jag köpte lite färs till katterna, men så slog det mig att det kanske är risk för salmonella? Provade steka lite men det var inte gott enligt de bortskämda damerna. Ska testa kokt också. Rått var riktigt smarrigt.

Hur orolig behöver har vara? Kycklingen är svensk och vi har ju ett bra program för smittor. Men ändå!
 
Är det ok att ge lite rå kyckling till katten?

Jag köpte lite färs till katterna, men så slog det mig att det kanske är risk för salmonella? Provade steka lite men det var inte gott enligt de bortskämda damerna. Ska testa kokt också. Rått var riktigt smarrigt.

Hur orolig behöver har vara? Kycklingen är svensk och vi har ju ett bra program för smittor. Men ändå!

Självklart, jag brukar ge katterna (om de behagar äta det...) råa kycklingvingar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 567
Senast: alazzi
·
Mat Det här kanske kommer låta som världens dummaste frågor, det är fullt tillåtet att skratta ;) Jag har varit vegetarian sen jag var 14...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 599
Senast: Lickety
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 921
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
38 559
Senast: scizofren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp