Bukefalos 28 år!

Rabiesvaccinering

falukorw

Trådstartare
Kom på lite sent att jag skulle rabiesvaccinera Nova så hon kan åka till NORDV i Helsingfors 12-13 december. Om jag bara ger en spruta så hinner jag klar. Annars är det tveksamt om hon hinner bli färdig, kommer nog inte hinna få svar på blodprovet iaf då det enligt mina beräkningar ska tas samma vecka som utställningen är. Någon här som bara gett en spruta? Har ni lyckats med att få tillräckligt med antikroppar då?
Just nu lutar det åt att jag chansar på bara en och går inte det vaccinerar jag om igen. Hur skulle ni ha gjort? Hur lång tid har det tagit innan man får svar på blodprovet? Har för mig att jag ringde och fick det per telefon hyffsat snabbt sist när det också var lite bråttom iväg.
 
Sv: Rabiesvaccinering

Ja det bruka gå hyfsat snabbt att få reda på svaret, sist jag gjorde det så tog det ca 1vecka..

Och jag känner flera som bara tagit en spruta och det lyckats på, Jag kommer nog bara köra 1spruta med på min saluki nu när jag ska börja med han.
 
Sv: Rabiesvaccinering

Du kan ju chansa. Det finns många hundar som tar sig på en vaccinering. Rabisin har visat sig ha bättre effekt än Nobivac Rabies vid grundvaccinering.
 
Sv: Rabiesvaccinering

Alla mina har immuniserats med bara en spruta och klarat titertestet utan problem - se bara till att det är Rabisin hon får (har visat sig ha bättre effekt som redan sagts).
 
Sv: Rabiesvaccinering

Min fick bara en spruta i Kroatien, det är standard där. Hon klarade titertestet galant :)
Fick Rabisin, enligt passet. Jag fyllde på den i februari, men tror att jag fick Nobivac då, men nu spelar det ju ingen roll längre.
 
Sv: Rabiesvaccinering

Tack för svaren :)
Jag gör som jag tänkt och ger en spruta och chansar på det. Funkar det inte får jag väl börja om och skita i just den utställningen.
 

Liknande trådar

J
Hästvård Här skriver vi oftast om problem o elände, för att få råd och stöd förstås, men nu tänkte jag leverera lite hopp till er som kämpat ett...
Svar
6
· Visningar
1 240
Senast: Novali01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp