Racesafe väst

Random1300

Trådstartare
Hej! För ett tag sedan köpte jag en racesafe väst på hööks, det blev lite hastigt eftersom vi hade bråttom men hon som hjälpte oss sa att den satt bra så då köpte vi den. När jag kom hem sen och provade och kände efter lite mer tyckte jag att den kändes ganska lång? Vet att många använder racesafe till just hoppning då man inte har så stort bakvalv och man står ju ändå upp i lätt sits nästan hela tiden. Men saken är den att jag har ingen egen häst utan rider på ridskola och därför är det både hoppning och dressyr och dessutom olika sadeltyper. Är rädd att den är för lång när jag rider dressyr... kan inte testa den heller så vet inte vad jag ska göra. Måste veta snart om jag måste lämna tillbaka den, annars får jag använda den 1 gång (om den är för lång) och sälja den för samma pris? Storleken är S normal back, kan någon snälla hjälpa mig och säga vad jag ska göra? Ni får gärna säga hur era racesafe västar sitter också, tack :)
 
Svårt att förklara haha, men när jag står upp slår den i rumpan

Jag fattar inte riktigt. Når den ner till svanskotan? En väst i rätt längd bör sluta ca 2 fingrars bredd under sista revbenet i fram, och några cm ovanför svanskotan i bak. Så har jag lärt mig iallafall :)
Rider ni i dressyrsadlar på ridskolan? Annars behöver du inte tänka på att den ska vara för lång just i dressyren, utan antingen funkar det eller så inte, i ridskolans sadlar, oavsett disciplin :)
 
Hej! För ett tag sedan köpte jag en racesafe väst på hööks, det blev lite hastigt eftersom vi hade bråttom men hon som hjälpte oss sa att den satt bra så då köpte vi den. När jag kom hem sen och provade och kände efter lite mer tyckte jag att den kändes ganska lång? Vet att många använder racesafe till just hoppning då man inte har så stort bakvalv och man står ju ändå upp i lätt sits nästan hela tiden. Men saken är den att jag har ingen egen häst utan rider på ridskola och därför är det både hoppning och dressyr och dessutom olika sadeltyper. Är rädd att den är för lång när jag rider dressyr... kan inte testa den heller så vet inte vad jag ska göra. Måste veta snart om jag måste lämna tillbaka den, annars får jag använda den 1 gång (om den är för lång) och sälja den för samma pris? Storleken är S normal back, kan någon snälla hjälpa mig och säga vad jag ska göra? Ni får gärna säga hur era racesafe västar sitter också, tack :)
Min har aldrig tagit i sadlarna förutom en väldigt djup dressyrsadel med högt bakvalv. (Och jag har nu haft 11 sadlar till 3 hästar de senaste 6 åren ;).)
Och då när jag var lite väl bakåtlutad.
Den ska sluta strax över svanskotan när du står på marken.
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 035
Senast: JennyLz
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 732
Senast: Mabuse
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
1 613
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 796
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp