H

hellhellhell

Någon som har information om honom? Har en väldigt trevlig 3-åring under inridning som har honom som morfar. Han är e. Zeb, som jag vet ganska mycket om, men det vore kul att veta lite om morfar också. Jag har för mig att han stått/står i Danmark?

/Hell
 
Tack så mycket för informationen!

Jag är intresserad av hans ev tävlingsmeriter, kvalité på avkommor, lynne etc.

MVH Hell
 
Vi hade en häst i stallet förut efter Racot. Den var stooooor, runt 180! Och inte särskilt snygg men den var snäll.
 
Hej!

Min tjej har Racot som morfar (Landlord-Racot). Jag har flera bilder och mycket info om honom på min stationära dator hemma.

Ska se vad jag kan hitta.

Hon var iaf född 1983, ca 164 cm och väldigt lätt i kroppen. Bra rörelser och placeringar i 1,40 med flera olika ryttare. Ganska mycket temperament... Ruskigt trevlig häst! :)

/C
 
I hingstkatalogen för 1997 står att Racot hade 4 placeringar msv hoppning + 4 placeringar msv nationell hoppning i Danmark.

Han har avkommor i åtminstone svår hoppning och fälttävlan och msv dressyr i Sverige.

I Danmark har han fått avkommeindexet:
Gång: skritt 101, trav 121, galopp 125, sammanlagt 120 säkerhet 0,93.
Hopp: taxaktion 110, benteknik 103, bruk av rygg 111, ridbarhet 109, sammanlagt 108 säkerhet 0,94
Exteriör: typ 122, framdel 111, överlinje 118, framben 110, bakben 114, rörelser 117, sammanlagt 118 säkerhet 0,98.

I Danmark har han 68 avkommor placerade i hoppning, 66 i dressyr och tre i fälttävlan.

Han har avkommor födda i år i Danmark, så han kanske fortfarande lever! Om det inte finns fryst sperma efter honom så klart!
 
Jag har ridit en Racothäst, Mandrake.
Om ryttarcentrum.com´s bildbank finns kvar så är han på bild 371.
 
Har trevliga erfarenheter av honom.
"Live", gav han ett enastående intryck temperamentsmässigt!
Och om inte jag missminner mig, så tävlade hans mamma ett stycke upp i klasserna i hoppning med.

Hans danske son Rambo, är godkänd för svensk avel i USA.
Klicka dit för att se honom (swana), eller sök på Rambo +Racot.

Mycket trevliga hästar efter denna herre har jag sett!
Fungerar bra allround.

Han exporterades mycket riktigt till Danmark, efter att hans avkommor där gjorde "rent hus" ett år i Herning.
Han hade tidigare varit utleasad till Danmark,
och eftersom han inte var så uppskattad/använd här, tror jag att de hade svårt att motstå budet de fick.
Därmed hamnade han där permanent.


mvh
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 571
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 469
Senast: Hedinn
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 254
Senast: Lobelia
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 461

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp