Bukefalos 28 år!

Råd om kaninungar!

W

Wellan

Hejsan.
Jag har två kaninhonor hemma som båda har ungar. Ungarna kom med tre dagars mellanrum och de äldsta är idag 9 dygn.
Ungarna som föddes senare äter dåligt och växer väldigt dåligt. 2 av 5 har dött redan och ja de som är kvar är små och beniga.
Honan som fick ungar först har 7 ungar och alla är stora och välfödda.

Kan man lägga över de små ungarna till den andra honans bo? Jag tror det är liten schans att ungarna överlever hos mamman nu.

Fungerar det, någon som gjort det tidigare? Tips är väldigt eftertraktade!

Mvh
 
Sv: Råd om kaninungar!

Med tanke på att det enbart skiljer 3 dagar ska det inte vara några större problem att lägga dit ungarna.
Vet dock inte hur det går till praktiskt, då jag aldrig behövt göra det.
Men har läst att man kan gnida in de nya ungarna i mammans päls eller sätta en droppe parfym (eller liknande) vid mammans nos, så hon inte känner någon skillnad i lukt på ungarna det första dygnet.
 
Senast ändrad:
Sv: Råd om kaninungar!

elr gnida in ungarna i honans skit..
 

Liknande trådar

Däggdjur Jag tog över en hankanin, tog den till veterinären för kastrering, veterinären sa att han redan var kastrerad, köpte två honor…NU är han...
Svar
3
· Visningar
1 173
Senast: fejt
·
Däggdjur Vår fina kaninhona dog idag! Min man hittade henne i buren nu på kvällen, och inte nog med det, när han plockar lite med en liten...
Svar
4
· Visningar
2 005
Övr. Barn Hade en intressant diskussion på ämnet. Hur har pappans roll i barnets/barnens uppväxt förändrats under "senare tid" (säg senaste 20-30...
26 27 28
Svar
540
· Visningar
32 016
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 726

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp