Radbrytning i excelruta (snabb hjälp)

MiaMia

Trådstartare
Hur gör man för att kunna stoppa in radbrytningar på texten i en excelruta?

Menar inte att den själv ska fortsätta med nya rader neråt istället för till höger om rutan när utrymmet tar slut. (det har jag fixat)
Men att kunna stoppa in ett "enter" för att få "ny rad" i texten på en plats där JAG vill ha radbyte vid ny mening för att inte allt ska ligga i ett löpande oläsligt flöde.
 
mycket användbar i Office.
samma kombination ger en s.k mjuk vagnsretur i word - nåt som är användbart om man vill ha ny rad, men inte ett nytt stycke!
när jag tänker efter är det precis just en mjuk vagnsretur du får i excell-cellen med [Alt+Enter]..!
 
när jag tänker efter är det precis just en mjuk vagnsretur du får i excell-cellen med [Alt+Enter]..!
Vagnsretur låter som i sammanhanget stenåldrig terminologi. :D

Men det är ju en bra beskrivning av precis vad som menas, även om halva befolkningen förmodligen inte fattar referensen bakom.
 
Vagnsretur låter som i sammanhanget stenåldrig terminologi. :D

Men det är ju en bra beskrivning av precis vad som menas, även om halva befolkningen förmodligen inte fattar referensen bakom.
Jag väntar på en beskrivning här liksom, vill ju egentligen inte fråga! :angel:
 
Jag är född 1980 så riktigt SÅ gammal att jag skrev maskin i skolan är jag inte, men NU vet jag ändå precis vad som menas! :D Så jag måste ändå vara rätt gammal med andra ord, herregud!! :O

Jag är också född 1980 och vi hade maskinskrivning i skolan 😉
 
Jag är också född 1980 och vi hade maskinskrivning i skolan 😉
Jag har lärt mig skriva maskin, men det lades inte ner många lektioner på det vad jag kan minnas, utan vi satsade på datorer istället, på högstadiet. Men vilka enorma maskiner! Och ... ja, herregud vad utvecklingen har gått framåt i datorväg! Vad man liksom kan göra!
 
Jag har lärt mig skriva maskin, men det lades inte ner många lektioner på det vad jag kan minnas, utan vi satsade på datorer istället, på högstadiet. Men vilka enorma maskiner! Och ... ja, herregud vad utvecklingen har gått framåt i datorväg! Vad man liksom kan göra!

Vi hade inte heller många lektioner i maskinskrivning men några hade vi. De var nog mest tänkta för att förbereda inför datorernas tangentbord. Gick i en skola som hade datasalar ganska tidigt.
 
Vi hade inte heller många lektioner i maskinskrivning men några hade vi. De var nog mest tänkta för att förbereda inför datorernas tangentbord. Gick i en skola som hade datasalar ganska tidigt.
Så var det här också! Jag hade ovanpå det ett ämne som hette praktiskt ekonomi, tror jag. Mycket datorer och göra budget och skriva ut saker minns jag.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 544
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 790
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
  • Artikel
Dagbok Jag tänker mycket, vilket är ett problem. Problem säger du, det är väl bara bra att tänka? Och du kanske har rätt, om det ur tanken föds...
Svar
13
· Visningar
955
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp