Radbrytning Word

Wysiwyg

Trådstartare
Hur får jag Word att sluta hoppa ner två steg när jag trycker på enter? Jag fattar ju att programmet inte vill att jag byter rad mitt i ett stycke men när jag ska skriva sammanfattningar till skolan vill jag kunna byta rad själv och sen fortsätta på nytt stycke direkt under föregående!

Jag vill ha det såhär:

Beskriv varför x är bättre än y bla bla
X är bättre än y för att..

Men Word gör såhär:

Beskriv varför x är bättre än y bal bla

X är bättre än y för att..

Help bitte!
 
Har tyvärr ingen dator i närheten så kan inte testa men har för mig att om du håller ner shift samtidigt som du tycker enter så blir det som du vill :)
 
Enter-tangenten skapar ett nytt stycke. Och det finns en inställning för paragraph space before/after paragraph

Du kan antingen använda mjuka radbrytningar om du vill undvika mellanrummen (skift + enter tror jag). Då skapas inte något nytt stycke, utan bara en ny rad.

Eller så kan du ändra paragraph-inställningarna och minska utrymmet före/efter stycke.
Det kan du göra i formatmallen du använder, eller enbart för den här texten du jobbar med.
 
shift+enter som de flesta redan sagt. Altenativt så trycker du på ikonen för inställning av radavstånd och klickar på "ta bort avstånd efter stycke". Då behöver du bara tycka på enter för att hoppa ned en rad.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 569
Senast: Mabuse
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 654
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 440
Senast: vtok
·
IT & mobiler Jag har en MacBook där jag laddat ner officepaketet. Varje gång jag öppnar ett nytt dokument så är "stycke" inställt på 0, och när man...
Svar
4
· Visningar
715
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp