Vad gör man om man blir rädd så fort hästen har lite frammåtbjudning. Jag är 24 år, har ridit i 15 år, tränar dressyr på LA/MSV nivå men kan inte rida pigga hästar. Så jobbigt, om jag rider på ridskola och ber att få en snäll häst så går det jättebra. Efter ett par gånger tycker ridläraren att jag är duktig och ger mig en piggare häst (ofta ridskolans mest populära)och allt blir pannkaka. Jag är nervös, hästen blir stressad, allt går fortare och fortare, hästen går inte form och till slut säger den åt mig att om du rider så illa vill jag inte vara med och så drar den. Panik, gråtfärdig Sesca och förbryllad ridlärare.
Vad gör man, jag villl vara en allsidig ryttare men kan bara rida slöa hästar (och en helt underbar arbetsvillig men ej het paint) Har försökt att resonera logiskt och behålla min ganska goda ridning även om jag sitter på en pigg häst men hjärnan bara låser sig.
Någon som har tips?
Vad gör man, jag villl vara en allsidig ryttare men kan bara rida slöa hästar (och en helt underbar arbetsvillig men ej het paint) Har försökt att resonera logiskt och behålla min ganska goda ridning även om jag sitter på en pigg häst men hjärnan bara låser sig.
Någon som har tips?