raderade saker

MinIan

Trådstartare
jaghar hört att genom att bara kasta filer i papperskorgen i datan och sedan tömma den, men filerna försvinner inte.. vad menar dom med det? går det att få fram raderade filer igen?

och hur gör man då?:confused:
 
Sv: raderade saker

När du tar bort en fil markeras filen bara som borttagen (eller snarare att den ska bort, den tas inte bort förrän alla är klara med den), men själva datan som filen innehåller ligger kvar på hårddisken. Datan skrivs inte över förrän någon annan fil på datorn använder samma utrymme.

Tänk det som ett arkiveringssystem med ett index. När filen tas bort stryks den från index-listan, men själva informationen ligger kvar i arkivet. När sen något annat ska läggas in på den platsen som är markerad i index som tom så försvinner även själva informationen.
 
Sv: raderade saker

okej, men det går inte å få tillbaka t.ex. en musikfil man hade?
 
Sv: raderade saker

Jo, det går väldigt ofta. Men det brukar vara knöligt - särskilt om man inte är grym på förfarandet till att börja med, så är man inte desperat orkar man sällan idas försöka göra en recovery.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
10
· Visningar
1 388
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
727
IT & mobiler Jag blir så irriterad. Bytte nyligen ner mig från Samsung s10 till Samsung a53. Annars nöjd men whatsapp trasslar. Har googlat en del...
Svar
13
· Visningar
630
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 120
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp