Rådgivande bedömning 2018

ranunkel

Trådstartare
Snart dags för rådgivande bedömning av unga hingstar och det är ca 30 anmälda nu, flest på Strömsholm. En del med intressanta stammar, hoppas på några till bruksprov redan i vår. Vill se fler 3åringar och färre 5åringar på Bruks....och inte mer Rousseau- blod på dressyrhästarna, det har vi så det räcker och blir över.
 
Tycker The flash är intressant, både för att härstamning inte är så vanlig och är mor är A och mormor E

Sedan är jag svag för Cortado K, mest för att både far och farfar även ger avkommor som rör sig bra så hoppas att även denna gör det😊
 
Tycker The flash är intressant, både för att härstamning inte är så vanlig och är mor är A och mormor E

Jag stod i samma stall som honom när han föddes, han var oerhört snygg och tilltalande.
Jag har även haft mitt gamla sto på bete med hans mamma och mormor och sett de flesta av deras avkommor på unghästtester. De ser inte så mycket ut för världen och stammen är inte det mest intressanta, men de har båda lämnat väldigt många riktigt bra avkommor oavsett vilken hingst som använts.
 
Trist med så dålig koll inom ett avelsförbund. Hittar inga bilder på honom, utöver en mörk huvudbild, så jag visste inte hur han ser ut.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 432
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
20 699
Senast: Hedinn
·
Avel Min 2-åriga hingst ska visas på rådgivande bedömning i NWB i slutet på Augusti. I samband med det känner jag att det skulle vara...
Svar
2
· Visningar
1 153
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 402
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp