Rådgivning önskas gällande tvist

Som jag ser det finns det två vägar att gå. Den ena där man mer eller mindre nonchalerar henne och möjligen säger att man invätar stämningen. Sedan bara har is i magen.
Det andra är att man säger att visst det är ok bara hon betalar alla kostnader ni haft för hästen fram tills nu. Vilket ju kommer bli en summa som överstiger värdet på hästen med råge.
Det sista kan vara lite farligt om hon verkligen skulle driva det vidare. Inte för att det är ett orealistiskt krav utan för att man då visat sig villig att lämna tillbaka hästen.
Har tyvärr lärt mig den hårda vägen att om någon börjar blanda in jurister och driva ärenden är det en sak att ha rätt och en helt annan att få rätt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 075
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 024
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp