Rådi biten *bilder*

Gabbi

Trådstartare
Rådi roade sig grundligt på midsommarafton genom att bli påhoppad och biten av en liten staff. Robin firade midsommar nere i Västergötland och grannen till huset de var i kom dit med sin staff som enligt uppgift var "snäll." Min sambo är inte fullt lika elak och misstänksam som jag, så han trodde på ägaren och släppte ut våran hund. Den andra attackerar omedelbart, och Rådi som brukar kunna vara nog så tuff försökte bara fly.

Robin får tag i den lilla och lyfter upp den i nacken och blir själv biten på kuppen. Han hivar iväg den arga och försöker få upp bildörren för att kunna få undan vår hund, då kommer den andra tillbaka och biter sig fast i benet på Rådan.

Rådan blev biten i ansiktet och benet, och spenderade 3 timmar på djursjukhus med att bli röntgad och få drän inlagt. Den djupaste sårfickan var tio cm djup.

DSCN4755.jpg

Såret vid ögat.

DSCN4756.jpg

De djupaste såren på benet, med dränet.

DSCN4757.jpg

Den finare sidan på benet.

DSCN4758.jpg

En sårad hjälte, iförd trattkantarell, ätandes smärtstillande och antibiotika.

Husse har hur dåligt samvete som helst att han lät dom hälsa, och lär aldrig våga göra om det.
 
Sv: Rådi biten *bilder*

Men lilla snuppan då... :( Ush, det där är inte alls kul. Hoppas hon läker ihop ordentligt och inte får några mentala men. Familjens gamla hund blev illa biten en valborg för ett par år sedan. Mamma och syster va ute och gick, såg en "amstaff" smyga sig på våran hund och sen small det. Han satt i halsen. En sentimeter från halspulsådern, så det tog "snällt"...
 
Sv: Rådi biten *bilder*

Usch det ser verkligen inte trevligt ut.
Vad sa ägaren till den andra hunden?
 
Sv: Rådi biten *bilder*

Fy fasen vad det såg illa ut. :crazy:

Hoppas att det kommer att läka fint och att hon inte får några men av det, vare sig fysiska eller psykiska.
 
Sv: Rådi biten *bilder*

Jo, hundens ägare bad tusen ggr om ursäkt, och även hans fru kom ut och bad om ursäkt. Sedan kläckte de ur sig att hunden även bitit en papillon svårt och jagat ikapp och skadat en grävling. Det är ju sådan information man hoppas att de kunde ha delgett en innan.
 
Sv: Rådi biten *bilder*

Men guuuud, lilla pluttan! Jag trodde aldrig att det var SÅ allvarligt när du berättade! Lilla donnan får ha massor med praliner och bli ompysslad. Hoppas hon blir bra snart igen!
 
Sv: Rådi biten *bilder*

Usch! Hur kan han säga att hunden är snäll när den bitit förut? Hoppas att Rådi inte får men utav detta. Tur i oturen är väl i alla fall att det inte tog ögat för det ser ut att vara ganska nära.
 
Sv: Rådi biten *bilder*

Men oj, det såg verkligen inte roligt ut. :crazy: Hoppas att såren läker fort och att hon inte får några men av detta i framtiden.
 
Sv: Rådi biten *bilder*

Men guuuud, lilla pluttan! Jag trodde aldrig att det var SÅ allvarligt när du berättade! Lilla donnan får ha massor med praliner och bli ompysslad. Hoppas hon blir bra snart igen!

Först trodde vi att hon klarat sig lite bättre, men jag kan ju inte känna hur djupt det är när hon inte är sövd. När hältan inte gav sig på nån dag och hon började kännas varm och svullen åkte vi in, och det var ju bra.
 
Sv: Rådi biten *bilder*

Jag blir faktiskt mållös över att de har hunden lös med tanke på tidigare händelser. Jag hade blivit så arg att jag hade gått upp i atomer.
 
Sv: Rådi biten *bilder*

Men FY FAN vilka idioter det finns :mad:!!! vad tänker sådana ägare med?! Ingenting, uppenbarligen :crazy:. Hur kan man ens tänka tanken på att släppa ihop sin hund med en annan när man VET att den har attackerat förut :eek:??

Stackars lilla Rådi, hoppas hon läker ihop bra i både huvud och kropp, och det snabbt :love:.

Kramar till er båda och till din sambo, stackars honom också som bara trodde gott om folk och litade på vad de sa :(!
 
Sv: Rådi biten *bilder*

Jag tror att ägarna kanske inte var helt friska. Nu har ju bara sambon träffat dem, men de pratade ju om saken och Robin var arg, och då när de hade pratat ett tag fick han uppfattningen att de inte riktigt hade hästarna hemma. Dock var det inget som märktes vid första anblicken.

Men ja, ur min synvinkel känns det otroligt att de ens ville att hundarna skulle hälsa. Vad trodde de rimligtvis att de skulle tjäna på det hela?
 
Sv: Rådi biten *bilder*

aj aj aj, hoppas det läker snabbt!

Lät inte riktigt ärligt att påstå hunden är 'snäll' när man vet att den bitit innan, låter inte som en helt balanserad hund.

Men bra påminelse till alla att man bör tänka efter både en och två gånger innan främmande hundar får hälsa:)
 
Sv: Rådi biten *bilder*

Jag antar att ni kommer kräva dem på veterinärräkningen?

En polisanmälan kanske vore på sin plats också, med tanke på att den verkar käka andra hundar till frukost var och varannan dag.
 
Sv: Rådi biten *bilder*

Vi håller på att diskutera det nu. Jag märker på Robin att han är konflikträdd ochinte vill göra en stor grej av det, men som en signal till att det inte är ok tycker jag gott de kan betala. Nu blev det turligt nog inte jättedyrt, eftersom vi var inne på en annan undersökning för två veckor sedan, och den kostnaden räknas ihop med kostnaden idag, så allt som allt har jag betalat
415:- för veterinärhjälpen och ca 360:- för medicinerna. Ekonomiskt klarar vi det finfint, men som en markering om att det inte är ok kan de gott få se räkningen.
 
Sv: Rådi biten *bilder*

Håller helt med dig! Med så små summor är det inte en pengafråga, men en principsak!

Det var deras fel, och de ska hållas ansvariga för det, både ekonomiskt och moraliskt.

Jag ryser lite över det du sa att de "inte har alla hästarna hemma", detta i kombination med en hund som anfaller och hugger bådar inte gott... :crazy:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp