räcker en 4,5 km clear round?

S

sanni

hejsan..ska i år vara med på (kanske) 30.5 km pp för att känna hur det är att rida distans.
Men sedan har jag tänkt att ställa upp i en 40,5 km clear round, jag undar om det räcker sedan för att ställa upp i en 50km runda, fast i tävlingsklass då? eller måste det vara en 50km clear round, för att kunna tävla sedan?
Tack för mig.. :banana:
 
Sv: räcker en 4,5 km clear round?

Vad som gäller vet jag inte men ha inte för bråttom till en tävlingsklass , tempot är mycket högt i en 5o km tävling och det är lätt att ryckas med i tempot.
Jag tror det skall vara två CR 50 km om jag tolkar Tr rätt ?

/Cetzy
 
Sv: räcker en 4,5 km clear round?

Ja, visst är det väl så att det räcker med en CR numer för att få starta 50 km tävlingsklass, förr va det två CR.
Hur lång CR måste vara vet jag dock ej?
 
Sv: räcker en 4,5 km clear round?

sanni skrev:
hejsan..ska i år vara med på (kanske) 30.5 km pp för att känna hur det är att rida distans.
Men sedan har jag tänkt att ställa upp i en 40,5 km clear round, jag undar om det räcker sedan för att ställa upp i en 50km runda, fast i tävlingsklass då? eller måste det vara en 50km clear round, för att kunna tävla sedan?
Tack för mig.. :banana:

En CR är mellan 40-50 km så den du vill rida räcker för att starta 50 km tävling sedan. Såvida det är en riktig ritt under TR med veterinärer osv. Som jag ser det så är 40 och 50 km egentligen inte långt nog att vara en riktig distansritt. Så jag brukar ge folk råd att rida en CR och sedan två 50 km tävlingsklass, men att rida dem som om de vore en CR. På så sätt kommer man snabbt upp och kan testa 80 för att tidigt få känna på distans. Bara man rider långsamma ritter under 12 km/h så är det ingen fara.

Hälsning Maja
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 446
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 238
Senast: Calmiche
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 120
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 303
Senast: WSLPZF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp