Rädd hund

Vad kul att höra att det blev sån förbättring. Samtidigt lite skrämmande för mig som planerar att bli hundägare att det kan komma sådana effekter av vissa foder? Låter rätt hemskt faktiskt. Men det är ju bra att komma ihåg för allt möjligt, att det kan vara värt att testa foderbyte om man märker nått som verkar krångligt.

Hade inte en tanke på att foder kunde ge en sådan effekt. Men jag tänker att på en i grunden osäker individ kan det kanske räcka med obalans i foderstaten för att tippa över åt fel håll.
Sen är det ju inte omöjligt att magen var en bov i dramat. Obalans i magen pga fel foder och hunden reagerar på detta genom stress och med stress kommer rädslor.

Jag vet inte, men vi har bytt/blandat in ett annat färskfoder nu för nån vecka sedan. Inget vi har köpt med jag fick ett stort parti av mammas väninna som i sin tur fått det av nån bekant, det var foder för flera tusen som annars skulle kastas då hens hundar inte skulle äta det, alltså inget fel på fodret. Så jag tog emot det skulle det inte funka så fick jag väll ge bort till nån annan tänkte jag. Inga som helst reaktioner på Lego så det fodret funkar uppenbarligen bra och vi har verkligen haft stenkoll på Lego nu med detta foder. Klurigt det där.
 
Ja, säkerligen! Men samtidigt bra att veta. Låter ju inte ologiskt att magen kan påverka en hund på en rad olika vis, det kan ju absolut det för oss människor. Det räcker ju med att något orsakar stress på nått vis, sen kan det rulla på från det...
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 396
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 412
Senast: Sootie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 042
Senast: MML
·
Ridning Jag red som ung, men slutade i tonåren efter en olycka där jag skadade mig ganska allvarligt. Tog några år att bli helt återställd och...
2
Svar
22
· Visningar
3 015
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp