Rädda fåtöljen

sthu

Trådstartare
Vi har en fåtölj som är mycket uppskattad av såväl katter som människor.

Tyvärr har den blivit offer för vassa kattklor.. De har ett stort klösträd, en tunna och två mattor. Så klösställen finns det.
Nu är min fundering. Kan jag rädda fåtöljen genom att sätta en klösmöbel bakom den, där det kloas mest? I så fall, vad skulle vara mest uppskattat tror ni? Pelare?
Eller kanske sitter någon inne på andra idéer!

(Ja, egentligen är tråden till för att få medhåll i mitt shoppingsug efter mer kattgrejer :angel: )
 
Mina katter massakrerade ena soffhörnet. Jag bytte överdrag på soffan, sprutade på nåt äckligt på det nya och satte framför allt en HÖG klöspelare just framför soffhörnet. Problem solved.
(Med hög menar jag såg att de verkligen kunde sträcka ut sig som de gjort mot soffan)
 
Mina katter massakrerade ena soffhörnet. Jag bytte överdrag på soffan, sprutade på nåt äckligt på det nya och satte framför allt en HÖG klöspelare just framför soffhörnet. Problem solved.
(Med hög menar jag såg att de verkligen kunde sträcka ut sig som de gjort mot soffan)

Det låter som om jag faktiskt måste köpa en pelare :D
 
Det låter som om jag faktiskt måste köpa en pelare :D
Har de klöst över hela fåtöljen kanske du behöver köpa flera :angel:

Min räddade faktiskt nya sofföverdraget. Jag hade på nåt valeriana eller nåt första gången och sen gick de bara på den, inte på soffan.
 
Har de klöst över hela fåtöljen kanske du behöver köpa flera :angel:

Min räddade faktiskt nya sofföverdraget. Jag hade på nåt valeriana eller nåt första gången och sen gick de bara på den, inte på soffan.

De har faktiskt klöst på mer än det ställe. Jag behöver nog nån mer klösmöbel.

Fast @Tass då får inte fåtöljen (-erna :D ) plats
 
Sticky paws tejp samt klös bredvid. Bara pelare är tveksamt. Jag försökte rädda soffan med att sätta klös precis där de klonade. De klöste soffan. Satte sticky paws tejp. Nu klöser de klösmöbeln bara (den som tjänstgör som bord med ;)

Man kan inte ha för mkt klös. Det är inte möjligt. Mina tre har två träd, två mattor fastsatta på sidan av möbel samt två mindre fristående möbler. Alla används.
 
Uppdatering. Klöspelare var ingen hit. De mest flyttar runt den bakom fåtöljen utan att klösa på den. Funderar på att knyta fast den på något sätt.
Ska införskaffa sticky paws.
 

Liknande trådar

Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 457
Senast: As_Vegas
·
J
Övr. Katt Med anledning av flytt skulle jag behöva få min ena katt att gå igenom en hälsokontroll hos en veterinär - problemet är bara att hon är...
Svar
11
· Visningar
3 413
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
3 971
Senast: Lilahnee
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 781
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp