Rädda köksluckor?

7A803934-2096-499F-B4E1-322B10ACA5A3.png

Dålig bild, men såg ut så här när huset köptes
 
Tittade en vända till på bilderna. Skulle kunna vara så att det bara är "profilramen" som är påklistrad utanpå den ursprungliga (masonit)skivan.
 
@MiaMia ja, hålen för handtagen är igenspacklade. Får inte bort dem.. men ska ta fram borr och testa igen.

Jag tror inte profilen är original faktiskt. Det känns inte så av nån anledning.
 
@MiaMia ja, hålen för handtagen är igenspacklade. Får inte bort dem.. men ska ta fram borr och testa igen.

Jag tror inte profilen är original faktiskt. Det känns inte så av nån anledning.
Nej, inte profilen. Den är fel i både stil och material.
Du som har luckorna IRL kan säkert se bättre hur de olika lagren hänger ihop :idea:, jag försökte bli klok på hur de hade utfört sin remake.
 
Nej, inte profilen. Den är fel i både stil och material.
Du som har luckorna IRL kan säkert se bättre hur de olika lagren hänger ihop :idea:, jag försökte bli klok på hur de hade utfört sin remake.

Min man la in ett veto, profilerna blir kvar.. Det blir för mycket jobb att ta bort tycker han. Men att en del måste limmas fast igen var visst inte för jobbigt 🙄
 
Nu är stommen målad. Behöver ett lager till, men det tar vi imorgon. Imorgon ska vi dessutom köpa färg till luckorna :nailbiting: Har inte bestämt vilken kulör vi ska ha än.. Lutar åt ljust blå grå.
Hur går det?
Här är en bild från köket i min andra bostad. Med handtag och allt.
IMG_20210531_123619630.jpg
 
Ja jag tror det är det. Har bänt lite försiktigt i en och visst ser det ut att vara så.
Det blir nog snyggast att ta bort det och ha helt släta luckor. I mån ljus grå, blå eller grön nyans tror jag. Nu är jag sugen på att byta ut golvet med!
Jag har sett flera som i väntan på att ha råd att byta golv har målat mattan. I ett av fallen tyckte de att det blev så bra att de beslutade sig för att inte lägga nytt golv förrän det var dags att måla om så att säga. Och det höll i flera år! Trots lekandes småbarn som t.om. körde med trampbilar inomhus.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 691
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 483
Senast: fejko
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 715
Senast: lundsbo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 075
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp