Rädda lucia!

På vårt senaste apt på jobbet pratade vi om julfest och då sa min kollega att man inte får säga julfest längre för då blir muslimerna kränkta. Man ska säga vinterfest istället. Det hade hon läst på internet. Min chef fräste ifrån som tur var och flera andra markerade att det helt enkelt inte stämmer. Helt sjukt

Jag hörde exakt samma tugg om julmust och att man inte får säga det längre. Jag fräste också ifrån
 
Jahapp då är den säsongen ordentligt igång nu då. I veckan var det ju ngt rabalder pga Apotekarnes hade lanserat Vintermust. Tydligen inte samma sak som julmust men eftersom folk inte är läskunniga så var det nu SKANDAL att det inte hette julmust och solklart en muslimsk konspiration.

Vinterjulmust.jpg
 
I USA är det snart dags för den årliga Brown/muslim terrorist people are destroying our (white) Christian culture pga att Starbucks (och andra kedjor) byter till julmuggar med Happy Holidays på, inte Merry Christmas. Starbucks lösning:

1573504970531.png


Fö så det enda luciatåget jag gillade var det med ridskolan. Iofs så bestämde jag mig ett år för att klä mig som julgran, med massa juldekorationer jag satte fast på en lång grön jacka, glitter och en liten stjärna på huvudet av ponnyn. Ponnyn uppskattade inte utsmyckningen och stjärnan trillade innan vi hann starta. Att jag satt fast lite fina bjällror på mig själv uppskattades inte heller av ponnyn eller vissa andra i tåget (pga ponnys uppförande).
 
Lussekatter är gott, men resten kan man strunta i även om en pepparkaka eller två inte heller är fel :d Undrar varför ädelost och pepparkakor smakar så bra tillsammans? Och vem som först kom på idén att blanda de två? :idea:

Iofs skulle intresset för Luciatåg möjligen bli större om de kära stjärngossarna när de sjunger om Staffan stalledräng var mer traditionella (jag vet från wiki) https://sv.wikipedia.org/wiki/Staffan_stalledräng

Balladen sjöngs allmänt i både Sverige och Finland av unga män eller pojkar, som före jul gick runt i gårdarna för att samla gåvor till sina stundande julgillen. Dessa staffansvisor är i grunden desamma som idag - Sankte Staffan och hans hästar - men texten fortsatte i regel med mer lokalt anknytande verser om värdparets vackra döttrar, eller ibland med mer hotfulla ordalag som att de skulle slå ut alla fönster om de inte blev bjudna på en sup
 
I USA är det snart dags för den årliga Brown/muslim terrorist people are destroying our (white) Christian culture pga att Starbucks (och andra kedjor) byter till julmuggar med Happy Holidays på, inte Merry Christmas. Starbucks lösning:

Visa bifogad fil 39520

Fö så det enda luciatåget jag gillade var det med ridskolan. Iofs så bestämde jag mig ett år för att klä mig som julgran, med massa juldekorationer jag satte fast på en lång grön jacka, glitter och en liten stjärna på huvudet av ponnyn. Ponnyn uppskattade inte utsmyckningen och stjärnan trillade innan vi hann starta. Att jag satt fast lite fina bjällror på mig själv uppskattades inte heller av ponnyn eller vissa andra i tåget (pga ponnys uppförande).
Inte bara i Sverige, alltså? 🤦🏼‍♀️ Jag vet inte om det är en tröst eller inte.
 
I USA är det snart dags för den årliga Brown/muslim terrorist people are destroying our (white) Christian culture pga att Starbucks (och andra kedjor) byter till julmuggar med Happy Holidays på, inte Merry Christmas. Starbucks lösning:

Visa bifogad fil 39520

Fö så det enda luciatåget jag gillade var det med ridskolan. Iofs så bestämde jag mig ett år för att klä mig som julgran, med massa juldekorationer jag satte fast på en lång grön jacka, glitter och en liten stjärna på huvudet av ponnyn. Ponnyn uppskattade inte utsmyckningen och stjärnan trillade innan vi hann starta. Att jag satt fast lite fina bjällror på mig själv uppskattades inte heller av ponnyn eller vissa andra i tåget (pga ponnys uppförande).
I alla fall bättre än att skriva X-mas som verkar bli vanligare och vanligare överallt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp