Rädda svaga valpar?

Utan att veta vilken kennel du menar gissar jag på två alternativ.

Från den ena, numera nedlagd (Skåne) finns linjer kvar i en av de numera ledande kennlarna. Vänner till mig har en hund av dessa linjer. Full fart!

Mitt andra alternativ (då i Örebro-trakten) är fortfarande aktiv. Där skulle du känna igen kennelns hundar idag gällande såväl typ som temperament.
Det är den i Skåne, då utanför Sjöbo
 
Alltså, en hemsida är ett marknadsföringsfönster. Hade jag haft en skulle det bara stått det positiva. Det är så lätt att svagheter 8som alla har) vänds emot en, det ser vi här på buke). Vad man sedan säger till valpköpare är en annan sak. Där blir jag orolig om inget negativt framkommer.

Ja, det är ett marknadsföringsfönster. Men för människor som kan något om hundar och avel, t ex att alla uppfödare kommer att få kullar med mindre bra individer, så är det ingen bra marknadsföring att enbart skriva ut det positiva. Det visar bara att man inte kan stå för sin uppfödning även när resultatet inte blev så bra som förväntat.
 
Alltså, en hemsida är ett marknadsföringsfönster. Hade jag haft en skulle det bara stått det positiva. Det är så lätt att svagheter 8som alla har) vänds emot en, det ser vi här på buke). Vad man sedan säger till valpköpare är en annan sak. Där blir jag orolig om inget negativt framkommer.
Jag vet flera uppfödare som är tydliga med både det positiva och det negativa med sin avel, jag skulle aldrig vilja köpa en valp oavsett ras från en oärlig uppfödare.
 
Jag vet flera uppfödare som är tydliga med både det positiva och det negativa med sin avel, jag skulle aldrig vilja köpa en valp oavsett ras från en oärlig uppfödare.

Nej. Som valpköpare känns det också garanterat bättre om det nämns något på uppfödarens hemsida om den hund man äger som inte blev så bra mentalt och fysiskt, inte bara om de superduperfina syskonen och hur lyckade de är.

Det är en av de saker som skiljer hunduppfödning(och dess marknadsföring) från annan tillverkning och försäljning. Det är extra viktigt att finnas där både i medgång och motgång om man vill vara seriös.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 565
Senast: anna_panna
·
  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 779
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Är det normalt att en valp är rädd? Har en valp på 5 månader som är extremt rädd och lättstressad. Vallhundsras som är känd för sitt...
Svar
18
· Visningar
2 660
Senast: Xomymy
·
Hundträning Jag har en 13 veckors valp som blir rädd/ osäker när folk vill hälsa. Så fort någon visar intresse för att hälsa så börjar hon skälla...
Svar
11
· Visningar
1 740
Senast: Heddiz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp