Räddningsdroppar till hund

tott

Trådstartare
Har någon erfarenhet av att ge räddningsdroppar till en skotträdd (raketrädd, åskrädd) hund ?

Hur mycket ska man ge ? Hur påverkades hunden?

Köpte räddningsdroppar idag och tänkte ge lite ikväll eftersom jag och hunden tyvärr måste tillbringa nyårskvällen i stan.
 
Sv: Räddningsdroppar till hund

Är det Rescue Remedy-droppar du menar? Det har mamma o dom provat till sin hund när dom skulle klippa honom, det hjälpte inte så mkt. Han påverkades knappt alls, mkt lite isf. Hade det till förra hästen när vi skulle köra honom i trailern, det hjälpte toppen. Han blev inte så rädd o skärrad men ändå inte speciellt allmänpåverkad. Så det är väl bara o prova o se...

Lycka till!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Räddningsdroppar till hund

det låter ju bra med sådana droppar (om de fungerar)
Var kan man hitta de?

Mia
 
Sv: Räddningsdroppar till hund

Det är Bach´s Rescue Remedy-droppar.

Skall testa. Läste om dem på internet och överallt står det att man inte kan överdosera :bow:

Du hittar dropparna i hälsokostaffären.
kostar ca 100 kronor
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 032
Senast: Petronilla
·
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 592
Senast: LaMagia
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
944
Senast: BornAgain
·
Hundavel & Ras Behöver hjälp i att välja. Söker en liten hund, har en jaktlabbe idag på fem år och letar hund nr 2 som ska bli ”dottern” på 7 års hund...
Svar
15
· Visningar
1 283
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp