Räddningsdroppar!

Lydia

Trådstartare
Till er som använder Räddningsdroppar (bachs blomsterterapi)...
Hur många droppar ger ni till hästen? Ungefär hur långt innan "det behövs" ger ni dropparna (tex inför vaccination tänkte jag på, eller hovslagarbesök?).
Är det något speciellt jag ska tänka på? Hur ofta kan man använda dem?
 
Jag ger ca 10 droppar på ett hårt bröd, hur lång tid innan??? Bra fråga.....en timme kanske.... Martha kan nog svara bättre på det. Själv har jag bara använt det en gång på hästen (några fler gånger på mig själv :D).......

/Carina :bump: :bump: :banana: :banana:
 
det beror lite på...jag ger ca 10 droppar som jag drar upp i en spruta och blandar med vatten ca 15-20 minuter innan vad det nu är ska hända...
 
Bara nyfiken, vad är räddningsdroppar och vad används det till? Har aldrig hört talas om detta.. :confused:
 
vi använde dom på athenas märr som var ett hår av hin att lasta....det gick som ett lavemang...blir du irriterad eller stressad även själv när hästen inte vill bli lastad så rekommenderar jag att du tar några droppar i den egen mun :)
 
Men vad?! :banana:
finns det valium till häst!!!!!.. :D

mer info tack!.har aldrig hört talas om detta!?
kan det användas innan skoning?!...vad händer med hästen??..och det som händer ..hur långt tid tar det innan det försvinner??.å vars får man tag på det?? :bow:
 
Är det så himla bra det här med räddningsdroppar..?
Är det inte någon som har några konkreta exempel så man kan bli övertygad..Och räcker verkligen 10droppar till en stor häst ?? En människa ska juta 4 droppar och en stor häst bara 10..
Skulle vara kul att höra exempel på när det funkat.
Har en häst som råkat ut för en olycka i transporten och är lite nervös när man åker efter det...kanske skulle det vara något att ge honom ???
 
Jag har provat, och tyckte inte att dom funkade :o Skulle kanske ha tagit dropparna själv också...

En del som jag har pratat med säger att ska man ha räddningsdroppar ska dom blandas till speciellt till varje häst. Själv har jag ingen aning, är inte så hemma på naturmediciner.
 
Jag har då inte märkt någon skillnad. Vet inte hur många droppar jag gav men jag tror att det blir 4 droppar/tryckning och jag tog 3 ggr alltså 12 droppar då och ingen effekt som var märkbar.

Har även provat själv tog då 4 droppar och jag kände ingenting.

:confused: :confused: :confused:

Men det kanske är mej det är fel på inte vet jag.
 
Kommer precis från stallet och har haft en person ute hos oss som håller på med "räddningsdroppar". Dessa måste testas ut på person/häst direkt för att kunna funka. Så varje person/häst skall ha olika doser o olika typer finns nog en 25 olika sorter......
Så generellt att bara köpa så funkar det nog inte...

//Elisabeth
 
det där stämmer inte alls....räddningsdroppar ÄR redan en blandning...däremot om du skall ha för en specifik situation för psyket...så finns 38 enkelmedel som man kan blanda individuellt för just den personen/djuret för att få effekt..
räddningsdropparna är "generella" för olika situationer... t ex psykiskt stress
de andra är för exempelvis...nedstämdhet, aggressivitet, extrem rädsla,...ja alla psykiska lägen....
RD hjälper ofta, men inte alltid, när det inte hjälper är det inte DET felet som är orsaken...
 

Liknande trådar

Hästvård Jag försöker googla men hittar inte svar på frågan... Efter att hästen fått sin årsvaccination, hur lång tid behöver det gå innan man...
Svar
4
· Visningar
575
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
687
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Hästnyheter Många vill göra fint i stallet inför julen och skapa en speciell och hästvänlig julstämning bland hästar, halm, granris och rimfrost på...
Svar
0
· Visningar
193
Senast: Gunnar
·
Anläggning Jag ska bygga några boxar i min ladugård, men har fastnat i ansökan om förpröving. Dels är jag frustrerad över att jag behöver ansöka om...
Svar
17
· Visningar
1 087
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp