Räta upp rostig ridkropp.

Blandrastik

Trådstartare
Rider ny häst som jag inte lyckas få till en bra vänstersluta på. Funderar på att rakrikta mig själv. Jag har passerat 50 och lär ha många egna låsningar. Men, vad är mest kvacksalveri och vad fungerar faktiskt?
Ska erkänna att jag är en sån som vill att det ska kännas och knaka i kroppen, inte så mycket för tända ljus och aromterapi. Såg några övningar i senaste Hippson som jag provar, men behöver nog mer hjälp.
 
Rider ny häst som jag inte lyckas få till en bra vänstersluta på. Funderar på att rakrikta mig själv. Jag har passerat 50 och lär ha många egna låsningar. Men, vad är mest kvacksalveri och vad fungerar faktiskt?
Ska erkänna att jag är en sån som vill att det ska kännas och knaka i kroppen, inte så mycket för tända ljus och aromterapi. Såg några övningar i senaste Hippson som jag provar, men behöver nog mer hjälp.
Det som funkar för mig är regelbunden massage, och så egna medvetandeövningar i sadeln, att alltid känna båda sittbenen, att jag är rakt över hästen. Jag har provat kiropraktik, men var relativt rak så massage håller mig i skick. Nu har jag varken ridit eller fått massage på länge, och börjat rida en ny häst som jag inte kunde fatta vänster galopp på. Hårt arbete av mig själv i skritt har fixat problemet hjälpligt, vi kan iaf fatta galopp😁
 
En bra kiropraktor lossar låsningar och ser till att träningen och övningar av olika slag kan fungera.

Så jag hade tagit ett besök hos en bra kiro och sedan tränat.
Det kan jag skriva under på, har själv gått till kiropraktor med mina låsningar och andra problem och det är rätt fascinerande hur mycket det hjälper.
Även fått med mig övningar jag kan göra hemma.
 
Jag brukar gå till kiropraktor för att få ordning på låsningar.

Har precis beställt en foam roller som jag hoppas kan hjälpa mig med underhåll av lite spända muskler. En vän tipsade om det och tyckte att det hjälpte henne att sitta rakare i sadeln.
 
Går själv till osteopat med ojämna mellanrum. Märker mer skillnad på hästarna än mig när det är dags för besök.
 
Rider ny häst som jag inte lyckas få till en bra vänstersluta på. Funderar på att rakrikta mig själv. Jag har passerat 50 och lär ha många egna låsningar. Men, vad är mest kvacksalveri och vad fungerar faktiskt?
Ska erkänna att jag är en sån som vill att det ska kännas och knaka i kroppen, inte så mycket för tända ljus och aromterapi. Såg några övningar i senaste Hippson som jag provar, men behöver nog mer hjälp.


Du har fått tips på kiropraktor och osteopat, så då tipsar jag om naprapat som är vad som hjälp mig. Naprapaten har stretchat, hjälpt till att lossa stela muskler, mer fokus på ligament och sådant, och inte bara knäck.

Jag har gått till två kiropraktorer också, och det har inte riktigt passat min kropp. De har känt, pressat och knäckt till. Det enda som händer på mig är att kroppen går tillbaka i "normalläge" (=sned) snabbt. Medan naprapaten fått med sig hela kroppen liksom, de har förberett mer genom att mjukgöra, och förändringen har hållit sig bättre.

Jag gick även till osteopat två gånger, men det var elevbehandlingar så kanske inte helt rättvisande.
 
Yoga och pilates är väldigt bra. En kurs med Suss Landin i ickegympa samt centrerad ridning är med bra sätt att komma tillrätta med sin kropp.
 
Jag brukar gå till kiropraktor för att få ordning på låsningar.

Har precis beställt en foam roller som jag hoppas kan hjälpa mig med underhåll av lite spända muskler. En vän tipsade om det och tyckte att det hjälpte henne att sitta rakare i sadeln.
Har också en foam-roller, bra grejer! Två minuter kavla ut ryggen och du känns som ny. :)
 
Rider ny häst som jag inte lyckas få till en bra vänstersluta på. Funderar på att rakrikta mig själv. Jag har passerat 50 och lär ha många egna låsningar. Men, vad är mest kvacksalveri och vad fungerar faktiskt?
Ska erkänna att jag är en sån som vill att det ska kännas och knaka i kroppen, inte så mycket för tända ljus och aromterapi. Såg några övningar i senaste Hippson som jag provar, men behöver nog mer hjälp.
jag går hos en behandlare som jobbar med en kombination av flera tekniker och just min trasiga kropp får lite massage, djupvåg, laser och en osteopativariant.
Bara mjuka metoder, allt annat skulle ta sönder mig ännu mer. Funkar utmärkt även om det inte knakar...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 203
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 795
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Träna!”, säger de. “Det är superviktigt och bra för i princip ALLT!” Jo, jag vet. Jag är egentligen en sån som GILLAR att träna på gym...
Svar
3
· Visningar
1 147
Senast: Habina
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 502
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp