Rätt inställning?

Status
Stängd för vidare inlägg.
4652
Oj va många dagar sen jag skrev sist. Finner ingen riktig ro att skriva på telefonen eller plattan som när jag sitter vid en dator. Autocorrect hoppar in för ofta och det blir oftast inga mellanslag, trots att jag anser mig trycka på den knappen. Jaja, jag får väl korrekturläsa noggrannare efter helt enkelt. Eller skaffa årsmedlemskap hos "vi som är emot särskrivning".
Förra veckan kantades av sömn och vila. Försökte komma ifas med mig själv men blev nästan bara mer stressad. Satte "höga" krav på mig själv som att idag ska jag handla, åka till stallet, tvätta bilen innan min man kommer hem. Helt galet dumt. Helgen lika så, hade massa roliga aktiviteter planerade men ihop blev det stressigt.
Så denna veckan började jag helt utan krav. Lämnade barnen på dagis och drog hem för att inte göra nåt. Vad mycket jag fick gjort idag då! Har plockat i ordning halva huset, lagat ett hästtäcke, städat, plockat disk och ändå hann jag med att ha en mysstund i sängen med bok och levande ljus. Jag fick till slut säga till mig själv på skarpen att nu måste jag ta det lugnt. Är det mina nya träningsbyxor som gör det eller uppskattar jag det jag gör mer för att jag hade noll förväntningar?

I torsdags var jag iväg och tränade WE. Eller det blev bara dressyr men det är där mitt problem ligger. Tränaren hoppade upp och red Zam och jäklar vilken häst man har. Hon fick loss honom riktigt fint! Sen när jag hoppade upp hade hon mer konkreta tips på hur jag ska jobba honom. Jag ska glömma det där med att gunga från sida till sida i skritt, tänka mer Michel Jackson. Sen jobbade vi på att känna in precis när Zam ska lyfta sina bakben, så jag ger skänkeln i rätt ögonblick. Och att göra en korrekt halt. Jäklar va bra han kändes till slut! Det svåra där är att sluta i rätt tid för det är den känslan man vill ha hela tiden! :heart
Provade en ny hoppsadel igår. Den jag har är för liten för mina långa ben. Tycker den låg ganska skapligt på Zam men den kändes hård och platt att rida i. Undra om jag kommer våga hoppa med den? Hoppade över ett lågt hinder men det är ju inte riktigt samma sak. Har lånat den tills imorgon men inte bestämt mig än.. :nailbiting:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 579
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
7
· Visningar
784
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
767
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Dethär kommer vara om nånting som har hänt för mig som jag inte har be rättat om såmycket förut. Och det är nånting som har kommit upp...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 324

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp