Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Rätt sadel?

G

Geasey

Hur hittar man rätt sadel till en häst som man köper utan tillhörande utrustning? Om man inte har så stora kunskaper och vill köpa begagnat? Det finns ju så många olika sadlar så jag vet ej vad för sadel som passar en d-ponny? Tacksam för tips!

Sv: Rätt sadel?

Har man inte tillräckligt med kunskaper för att själv hitta en passande sadel så får man anlita en utbildad sadelutprovare. Vissa har även begagnade sadlar på lager, men det är ju ingen garanti att de passar.

Sv: Rätt sadel?

Jag hade ringt en sadelutprovare, de säljer ofta även beg sadlar om inte annat så kan de prova ut en modell som passar så får man leta efter just den modellen och storleken. Att rida med en sadel som inte passar kan ge dyyyra veterinärräkningar...

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5538 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt fast i djungeln av sadlar och behöver lite hjälp. Vår lilla b-ponny har svängd rygg och mycket manke, något som jag...
Svar
1
· Visningar
431
Utrustning Googlade på det och hittade nästan inget, någon som sa att man i england använde ordet cob till hästar runt 150 cm, min ponny är ca 148...
Svar
8
· Visningar
789
Utrustning Jag måste köpa ny sadel/sadlar till hästen :cry: Hur gör ni för att hitta rätt sadel? Jag hade ute en sadelprovare som kollade på...
Svar
16
· Visningar
767
Utrustning Googlar mig blå efter en tryckavlastande pad till min nyinköpta bomlösa sadel. Dumt nog sålde jag de jag haft och nu hittar jag inte ens...
Svar
0
· Visningar
110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• bygellös BH till större byst
  • Sommarföräldrar 2021
  • Vad gör vi? Del CXXXV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar