Rättegången inleds mot elitryttaren

Hoppas du har rätt.

Står följande i VTL

Advokaten anser att bevisläget inte håller. Det har gått 11 respektive 13 år. Vittnen minns inte allting, vilket gör det svårt. Bevisläget blir svårare när det gått så lång tid. Vid brottsmål ska det vara bevisat att han är skyldig bortom alla tvivel.
Tänker också att man nog inte ska gå så mkt på vad den försvarande advokaten säger. Det är väl hens jobb att övertyga alla om att bevisen inte räcker..
 
Varför försöker man nu visa upp enskilda klubbars arbete mot sexuella övergrepp som om det vore en SvRF-grej?
 
Jag har inte sett vem som skrivit vad men en teori jag kan komma på är att enskilda klubbar kanske inte vill bli sammankopplade med SvRFs ickehantering av frågan
Det är snarare tvärtom här. En klubb tar ett bra initiativ och SvRF delar SOME-uppdateringen. På ett sätt: bra att det uppmärksammas när några gör något bra. På ett annat sätt: det vore fint om SvRF också föregick med gott exempel.
 
Det är snarare tvärtom här. En klubb tar ett bra initiativ och SvRF delar SOME-uppdateringen. På ett sätt: bra att det uppmärksammas när några gör något bra. På ett annat sätt: det vore fint om SvRF också föregick med gott exempel.
Det var mitt andra alternativ men jag trodde inte att de var så fula :crazy:
 
Det svåra med just sexualbrott är väl att det är svårt att ta den dragningen/läggningen ifrån en person, tex dragningen till barn. En normal person kan helt enkelt inte tända på ett barn. Det är ju snarare avtändande så det skriker om det. Fyfan. Den läggningen finns ofta där oavsett om det gått 1 år eller 15 år...

Jag kan förstå att förbundet avvaktar med agerande om det tex hade rört sig något annat brott för 13 år sedan, tex att personen barrat en häst eller vad som. Men just sexualbrott mot elever och anställda borde ses som ytterst allvarligt.
 
FUP gör en helt spyfärdig. Det är något seriöst fel på ridsportsvärlden, jag skäms över att vi är så flata och skyddar förövare. Min döda mormor har mer handlingskraft än förbundet dessutom. Detta hade ju varit helt ofattbart i t ex. fotbollen???

Var hittade du FUP:en?
 
Nu är det inte långt kvar tills vi får en dom. Herrn har varken tävlat eller haft träningar sen han kom ut från häktet så antar att han känner på sig att det blir någon form av straff. Eller så flyttar dom tillbaka till Tyskland.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Förra veckan inleddes rättegången mot en elitryttare som står åtalad misstänkt för våldtäkt och våldtäkt mot barn. Nu har han släppts på...
Svar
0
· Visningar
827
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En elitryttare står åtalad misstänkt för våldtäkt och våldtäkt mot barn. De misstänkta brotten ska ha ägt rum i Västmanland och under...
Svar
0
· Visningar
401
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ärendet gällande elitryttaren som har åtalats för ett fall av våldtäkt och två fall av våldtäkt mot barn går vidare till...
Svar
0
· Visningar
715
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I dag har den elitryttare och tränare som misstänks för våldtäkt åtalats. Dock har antalet våldtäkter som han misstänks för ändrats.
2 3
Svar
54
· Visningar
6 075
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp