Bukefalos 28 år!

Ragdoll och Maine Coon

En vuxen ragdoll (omplacering) kan man säkert hitta för de summorna. Ska man ha en kattunge kostar de mellan 6-8000 kr till sällskap. Kostar de mindre bör man dra öronen åt sig, då är det förmodligen ingen renrasig registrerad ragdoll och räknas därmed som huskatt. Och man kan nog även vara säker på att den inte kommer från en seriös uppfödare...

På Ragdollklubbens hemsida finns det råd till den som funderar på att skaffa en ragdoll. Då maximerar man chanserna att hitta en familjemedlem med de allra bästa förutsättningarna för ett lyckligt liv. :)
http://ragdollklubben.com/uppfodning/kattungartillsalu/91-rad-kattungekop
 
En vuxen ragdoll (omplacering) kan man säkert hitta för de summorna. Ska man ha en kattunge kostar de mellan 6-8000 kr till sällskap. Kostar de mindre bör man dra öronen åt sig, då är det förmodligen ingen renrasig registrerad ragdoll och räknas därmed som huskatt. Och man kan nog även vara säker på att den inte kommer från en seriös uppfödare...

På Ragdollklubbens hemsida finns det råd till den som funderar på att skaffa en ragdoll. Då maximerar man chanserna att hitta en familjemedlem med de allra bästa förutsättningarna för ett lyckligt liv. :)
http://ragdollklubben.com/uppfodning/kattungartillsalu/91-rad-kattungekop

Jag vill ha kattungen är hona.
 
Min ragdoll köpte jag från uppfödare som unge och hon kostade 7500 kronor :) så du får räkna med att det kostar ungefär så mycket.
 
En seriös uppfödare av Ragdoll tar runt 8.000 för en kattunge. En kattunge lämpad för avel kostar mer, runt 10.000 kr. Vad jag kan se bland annonserna kostar Main Coon ungefär detsamma. Det skiljer åtminstone inte mycket.
 
En bekant betalade 16k för sin Main Coon-hane. (Det är den enda individ av rasen som jag vet prislappen på, tyvärr.)
En vän betalade 7k för sin Ragdoll, en annan (fd) väns familj betalade 9k för sin.
 
Maine coon kostar någonstans från 5000:- och uppåt.
Ragdoll från 3000:- och uppåt.
Kollade just på Blocket.

Fast då är det förmodligen huskatter (katter utan stamtavla) som säljs för de pengarna eller så har de någon defekt!
Generellt kostar en "vanlig raskatt" 7000 kr, sen kan den kosta mer om den ska användas till avel eller liknande. En bengal eller spfynx ligger ofta högre i pris, runt 15.000 kr.
 
En ragdoll kan nog kosta 3000 kr på Blocket om det är en vuxen omplacering. Men är det en kattunge så håller jag med Sorbe om att det är något lurt, ingen seriös uppfödare säljer sina kattungar för så lite pengar, det täcker inte en bråkdel av kostnaderna för att föda upp kullen, testa föräldrarna enligt hälsoprogrammet, besiktning, vaccination, chipmärkning och ev parningsavgifter.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! VI köpte oss en main coon med stamtavla utan anmärkningar på besiktningen. Han började halta för en månad sedan och är nu...
Svar
17
· Visningar
1 016
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
24
· Visningar
528
Senast: MJLee
·
Katthälsa Det går inte förklara bort längre, Tuva har ont. Hon har i helgen börjat halta lite grann, går med lite kutad rygg och vill helst inte...
2
Svar
37
· Visningar
2 809
Senast: sthu
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 727
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp