Raggarmusik

kamomillo

Trådstartare
Sedan mitt hästliv tog slut, så lägger vi våra surt intjänade pengar på bilträffar och crusingar.
Kul, men jag är så less på vår spellista :yuck:
Förra träffen körde vi 44 mil med samma musik i dåliga högtalare...
Har ni någon ideé på bra musik att spela en Buick -58?

Jag kan ju inte vara ensam om att gilla veteranbilsvärlden.

* Jenny *
 
Jag är uppvuxen i "raggarkulturen", och älskar den än idag. Ger dig en del artister, vet inte riktigt vad du är ute efter eftersom det är så brett på vilken typ av låtar man gillar. Vissa artister här nedan gillar jag typ allt de gör, och en del låtar av de andra. Man blandar musik som man vill när man cruisar :angel:
.
Wanda Jackson, Restless - Rockabilly Rat, The Stray Cats, Eddie Meduzas finare låtar, Eddie Cochran, Teen Cats, Jerry Williams, Shakin´ Stevens, The Refreshment, John Lindberg Trio, Chuck Berry, Little Richard, The Fastback,
 
Jag är uppvuxen i "raggarkulturen", och älskar den än idag. Ger dig en del artister, vet inte riktigt vad du är ute efter eftersom det är så brett på vilken typ av låtar man gillar. Vissa artister här nedan gillar jag typ allt de gör, och en del låtar av de andra. Man blandar musik som man vill när man cruisar :angel:
.
Wanda Jackson, Restless - Rockabilly Rat, The Stray Cats, Eddie Meduzas finare låtar, Eddie Cochran, Teen Cats, Jerry Williams, Shakin´ Stevens, The Refreshment, John Lindberg Trio, Chuck Berry, Little Richard, The Fastback,

Jag utgår ifrån att du är bekant med Enviken Records? ;) Jag bor en mil från Enviken och det är ofta det glider finbilar genom byn :love:
 
Jag utgår ifrån att du är bekant med Enviken Records? ;) Jag bor en mil från Enviken och det är ofta det glider finbilar genom byn :love:

Nej, så jag googlade upp och insåg att jag borde :love:
Men det fick mig att även komma på Micke Muster och The Hub Caps som musikförslag, hur jag nu kunde glömma det som spelas hårt här hemma och i jänkaren :rofl:

*Tillägg* Min youtube gav mig The Lennerockers. Enda gången jag älskar mina digitala spår på youtube eftersom jag lyssnar mest på rockabillyoch rock´n´roll men dessa kände jag inte till.
 
Senast ändrad:
Jag utgår ifrån att du är bekant med Enviken Records? ;) Jag bor en mil från Enviken och det är ofta det glider finbilar genom byn :love:

Nä de var jag inte, men jag ska genast kolla upp de!

TACK ALLA SNÄLLA! Jag ska gå igenom alla era förslag, Jag vill blanda så mycket som möjligt, för jag blir fort less på de som "låter samma lika"
Buke är en klippa när man får underliga funderingar eller problem :love:

* Jenny *
 
Nä de var jag inte, men jag ska genast kolla upp de!

TACK ALLA SNÄLLA! Jag ska gå igenom alla era förslag, Jag vill blanda så mycket som möjligt, för jag blir fort less på de som "låter samma lika"
Buke är en klippa när man får underliga funderingar eller problem :love:

* Jenny *

Varsågod :)

Men jag är lite chockad, jag trodde alla i den svängen kände till Enviken och Enviken Records, det är ju rockabillyns huvudstad i Sverige O_o :D De har tom amerikanska artister som kommer dit för inspelningar eftersom studion är perfekt riggad för sådan musik. De hade även en underlabel förut, Red Rooster.
 
Varsågod :)

Men jag är lite chockad, jag trodde alla i den svängen kände till Enviken och Enviken Records, det är ju rockabillyns huvudstad i Sverige O_o :D De har tom amerikanska artister som kommer dit för inspelningar eftersom studion är perfekt riggad för sådan musik. De hade även en underlabel förut, Red Rooster.

Måste erkänna att jag är mer intresserad av bilar än av musiken.. 😒 men nu har jag läst på, å vet vad du menar. Spännande!

* Jenny*
 
Som curiosa har tankte jag beratta att i Arizona rullar manga bilar fran 50 och 60 talet ... nastan uteslutande korda av sma gamla tanter med vitt permanentat har och sa korta att de knappt syns i forarsatet. :D
Jag kanner personligen 3 stycken som kor typiskt Svenska "raggar bilar". 😆
 
Högst upp på min lista just nu är Black Raven :heart Tidigare nämnda John Lindberg Trio är en annan favorit. Top Cats är svängigt och glättigt men tyvärr lite för enformigt för min smak, men några låtar i en spellista är toppen. Gillar även Eva Eastwood.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 089
Senast: Pratsch
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 946
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 321
Senast: cassiopeja
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 579
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp