arabia

Trådstartare
Min havre bonde som jag köpt havre från i flera år har blandat i rågvete i havren. Hur är det o ge det till hästar?
Vågade inte köpa det innan jag vet hur det påverkar hästarna. :confused: :crazy:

Det är nog ingen fara. Rågvete är ju bara en hybrid...alltså korsning av råg och vete och båda dessa sädesslag kan man ge hästar.

F

Francess

Låter som att han drygar ut havren med nåt billigare och ändå får ut samma kilopris av dig (och andra?)...

arabia

Trådstartare
Nja kilo priset är så lågt ändå så det spelar ingen kvitta i sammanhanget, betalar 50kr/40kg kross så det är ju inte priset det hänger på. Är mer intresserad av att veta hur rågvete fungerar på kusarna o om jag vågar ge det över huvudtaget. :crazy:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Mitt sto har nu börjat ridas mycket mer än tidigare, o från att ha varit i normal hull i gräns till lite rund börjar hon se...
2
Svar
22
· Visningar
1 768
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Är inte helt nöjd med hur min häst är i magen och funderar på att byta ut den havre hon får mot mer hösilage. Men finns det något man...
Svar
5
· Visningar
1 185
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Tips på förmånligt protein? Har fått rådet att ge min häst mera protein.Vad är vettigaste att köpa? Köpte en färdig mix från Krafft men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 072
Senast: EZMK
·
Hästvård Det finns ju en uppsjö av olika pulver och sprutor som sägs ha en lugnande effekt på hästarna och bättre fokus på arbete. Däremot verkar...
Svar
12
· Visningar
787

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar
  • Kattbilder #8
  • Wobbler hos borzoi

Hästrelaterat

Omröstningar