Bukefalos 26 år!

arabia

Trådstartare
Min havre bonde som jag köpt havre från i flera år har blandat i rågvete i havren. Hur är det o ge det till hästar?
Vågade inte köpa det innan jag vet hur det påverkar hästarna. :confused: :crazy:

Det är nog ingen fara. Rågvete är ju bara en hybrid...alltså korsning av råg och vete och båda dessa sädesslag kan man ge hästar.

F

Francess

Låter som att han drygar ut havren med nåt billigare och ändå får ut samma kilopris av dig (och andra?)...

arabia

Trådstartare
Nja kilo priset är så lågt ändå så det spelar ingen kvitta i sammanhanget, betalar 50kr/40kg kross så det är ju inte priset det hänger på. Är mer intresserad av att veta hur rågvete fungerar på kusarna o om jag vågar ge det över huvudtaget. :crazy:

Liknande trådar

Hästvård Min isabell-färgade ponny har fått en väldigt gul och smutsig svans, köpte henne för 8 månader sen o då var svansen fin 😅 det är ganska...
Svar
13
· Visningar
1 532
Hästvård Jag börjar bli helt uppgiven av dessa ständiga tappskor mina hästar skaffar sig. Vad tusan ska man göra? Min förra häst hade max 4...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 517
Hästvård HUR kan det fortfarande finnas bandmask? Överlever de längre än den ”normala” vilotiden? Kan man bli av med det? Vi har vilat hagar...
Svar
1
· Visningar
961
Foder & Strö Har köpt hem Trikem Vimital Gut Balance För att försöka få ordning på hästens mage. Men finner ingenstans om det ska ges torrt eller...
Svar
2
· Visningar
670

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Uppdateringstråd 26

Hästrelaterat

• Fölvakargänget
  • Maxflex sadlar