Bukefalos 25 år!

Rak eller svängd?

aglaonema

Trådstartare
Rak eller sväng rygg

Bifogade filer

• D233262A-1BFA-4922-A1D4-68057DC11F9E.jpeg
    D233262A-1BFA-4922-A1D4-68057DC11F9E.jpeg
    265 KB · Visningar: 63

Lovisaleonora

Moderator
Det är viktigt att se hur hästen använder ryggen under rörelse tex min hästs rygg blir rakare under arbete. Därför testar en sadelprovare sadeln både när hästen står stilla och när hästen arbetar och sist men inte minst- hur sadeln passar ryttaren ;)

Visa ord.

Värst är de hästar som har svängd profil under uppvärmning men rakare när de kommer i arbete. Vill en att sadeln sak ligga illa under uppvärmning (=hästen kommer aldrig till korrekt arbete) eller när hästen jobbar korrekt (=hästen undviker att jobba korrekt)?

Sadlar är en djungel.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Min ena islandshäst har en hopplös rygg att hitta sadel till. Jätte jättekort med stora bogblad och sen ganska rejält svängd också. Haft...
Svar
7
· Visningar
353
Utrustning Hej alla ni med Equipe-sadlar! Jag har en häst med rak och bred rygg som jag så gärna skulle vilja hitta en Equipe hoppsadel till. Han...
Svar
0
· Visningar
177
Utrustning Vad finns det för sadlar som passar hästar med kort rygg, lite manke och inte helt rak rygg?
Svar
1
· Visningar
149
Utrustning Vilka sadelgjordar (långa, med eller utan platta) finns det mer som är som Mattes Athletico, dvs svängda för hästar som har sadelläget...
Svar
0
· Visningar
206

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

• Bästa hästjobbet!

Allmänt, Barn, Dagbok

• Favoritstilar och motsatsen!
  • Adventskalender 2021 - öppningstråden
  • 15

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur frusna är era hundar?