Rak eller svängd?

aglaonema

Trådstartare
Rak eller sväng rygg
 

Bifogade filer

  • D233262A-1BFA-4922-A1D4-68057DC11F9E.jpeg
    D233262A-1BFA-4922-A1D4-68057DC11F9E.jpeg
    238,1 KB · Visningar: 65
Det är viktigt att se hur hästen använder ryggen under rörelse tex min hästs rygg blir rakare under arbete. Därför testar en sadelprovare sadeln både när hästen står stilla och när hästen arbetar och sist men inte minst- hur sadeln passar ryttaren ;)

Visa ord.

Värst är de hästar som har svängd profil under uppvärmning men rakare när de kommer i arbete. Vill en att sadeln sak ligga illa under uppvärmning (=hästen kommer aldrig till korrekt arbete) eller när hästen jobbar korrekt (=hästen undviker att jobba korrekt)?

Sadlar är en djungel.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
847
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Jag letar efter en hopp-/allroundsadel till min häst med hög och bred manke, rak rygg. Inte alltför dyr. Han har en Kentaur Medea...
Svar
1
· Visningar
352
Senast: Jeps
·
Utrustning Fast i träsket med att hitta sadel till vår nyinköpta häst. Han har svängd och kort rygg och hög manke. Sadlarna som följde med honom...
Svar
3
· Visningar
695
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Just Believe tjusade i fjol den svenska travpubliken. Den australiske stjärntravaren gjorde under lördagen årsdebut. Det slutade med...
Svar
0
· Visningar
182
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp