Rak, kort, skön sadel, finns de?

Sv: Rak, kort, skön sadel, finns de?

Fast där står ju att sella special är samma men annat läder :-) kanske vettigare i pris?
 
Sv: Rak, kort, skön sadel, finns de?

Ja säkert :) men exclusive är mindre hal och jag blir skogstokig på glatta sadlar som man glider runt i. ;)
 
Sv: Rak, kort, skön sadel, finns de?

Ja men då är det ju ingen skillnad i hur den är uppbyggd?
 
Sv: Rak, kort, skön sadel, finns de?

Inte mellan sella special och exclusive, men på dem och vanliga sella (och sella soft) är det ju skillnad.
Betalar gärna en tusenlapp extra för"greppläder" om man ändå måste ut med så mycket pengar. :)
 
Sv: Rak, kort, skön sadel, finns de?

Top Reiter IQ är nog den skönaste sadeln jag har ridit i! Jag är helt frälst i den då jag får en super sits samtidigt som den är gudomligt skön! :love: Vet inte mycket om passformen utom att den är rätt kort, släpper tidigt och åt det rakare hållet :)
 
Sv: Rak, kort, skön sadel, finns de?

Jag har en Top Reiter Jr, som jag är otroligt nöjd med! Den har en väldigt kort anläggningarna, vilket passar min hästs otroligt korta rygg bra.

Det enda som jag kan se negativt med sadeln är att man "hamnar" väldigt högt över hästen. Jag har vant mig vid detta, men det finns de stunder man hade velat komma närmare hästen. Precis nu hade jag inte kunnat att tänka mig att byta till en annan sadel, men å andra sidan.. så har jag inte letat efter en annan.
 

Liknande trådar

Utrustning Min nya häst kommer nästa vecka och jag måste hitta en sadel till henne. Hon är en liten Islandshäst, 130 cm i mankhöjd, överbyggd med...
Svar
2
· Visningar
1 195
Senast: Aleel
·
Utrustning bates sadeln är för svängd nu, vill ta ut en sadelutprovare men då de flesta häromkring är ganska låsta till sina egna märken så vill...
Svar
3
· Visningar
763
Senast: Buck
·
Utrustning I helgen var jag hos sadelutprovare och fick en sadel utprovad till hästen. Eller rättare sagt, HÄSTEN har bestäm vilken sadel det...
Svar
1
· Visningar
1 278
Senast: Bison
·
Utrustning Hopp- eller dressyr spelar mindre roll - sadel får vara grön med rosa prickar bara den passar hästen... Jag har en...
2
Svar
30
· Visningar
7 256
Senast: bambam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp