Raka ansiktet?

fejko

Trådstartare
Gör ni det? Använder ni en vanlig klippmaskin då eller en lite trimmer? Vilka delar av ansiktet rakar man?
 
Jag har valt att inte klippa ansiktet, tycker inte det är snyggt med en kant längs med sidostycket och vill inte klippa hela mulen och känselspröten :crazy:
Jag försöker göra en hyfsat fin kant bakom ganaschen.

Gnorp-nyklippt ;)
 
nej usch! skulle inte hästen se lite konstig ut om man klioote ansiktet :confused:
 
Hästen behöver ju sin päls på huvudet och xtra mycket de långa känselstråna. Annars kan de slå sig i boxen, när de inta kan känna ordentligt. Man ska inte hålla på och "frisera" hästen på huvudet.
 
Hej!
Nu gör jag ju inte det på mina ponnyer MEN på tävlingshästarna gjordes det alltid!

Hela huvudet rakades, även öron. Använde en liten maskin, då det är lättare att komma åt överallt samt att den är tystare!
Vi har en hundklippmaskin till det!
 
Jag rakar inte huvudet.
Dels så är klippmaskinen jag har för klumpig för det, och det känns onödigt att köpa en till mindre bara för att få bort håret på huvudet på pållarna.

Dessutom skulle den ena av dem behöva bremsas eller drogas på ngt sätt för att göra det, och det känns onödigt när han är så snäll när jag bara klipper kroppen.
Han gillar alltså inte när saxen klipper ens bakom öronen och precis bakom ganaschen.
 
Jag rakar inte huvudet.
Dels så är klippmaskinen jag har för klumpig för det, och det känns onödigt att köpa en till mindre bara för att få bort håret på huvudet på pållarna.

Dessutom skulle den ena av dem behöva bremsas eller drogas på ngt sätt för att göra det, och det känns onödigt när han är så snäll när jag bara klipper kroppen.
Han gillar alltså inte när saxen klipper ens bakom öronen och precis bakom ganaschen.
 
OJ! HAHAHAHAHAH Jag trodde att jag var kvar på Senior och blev hemskt förbryllad först! :o :D
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst har fått konstiga bulor/sår. Det började för någon månad sedan då hon fick en ärtstor bula med sår i mitten på sidan av magen...
Svar
6
· Visningar
601
Senast: Corax
·
Fritid Jag behöver köpa en trimmer; Primärt för min kanin som har problem med huden runt ögonen. Trimmern får gärna även funka för hundtassar...
Svar
10
· Visningar
282
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Jag behöver köpa en trimmer; Primärt för min kanin som har problem med huden runt ögonen. Trimmern får gärna även funka för hundtassar...
Svar
0
· Visningar
153
Senast: Stinaelin
·
Hästvård Undrar hur ni brukar rykta hästen inför ett vanligt ridpass? Får en känsla av att alla gör olika och ridskolor lär även ut olika så...
2
Svar
25
· Visningar
2 273
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp