rakade ben

vinkelina

Trådstartare
:mad: har ännu en gång kämpat med rakhyveln och resultatet blev så klart en massa små sår på bena. Fattar inte vad jag gör för fel :banghead:

rakar i duschen, använder raklödder och har nu tom köpt engångshyvlar som jag bara använder en gång, och bena ser värre ut en vanligt.

får stubb jättesnabbt och skulle egentligen vilja raka mig var 3:dje dag för att hålla lena ben, men tvingar mig till var 5:e trots att det då börjar vara frågan om synligt hår igen.

tips på hur jag håller mina ben blodfria? har testat olika krämer och vaxning, men tycker att rakning funkar bäst så vill därför ha tips om det
 
Sv: rakade ben

Det är ju i princip omöjligt att skära sig med bra rakgel och en bra rakhyvel.
Jag använder gilettes rakgel och gilette venus rakhyvel. Skär mig aldrig.

Du skriver raklödder - har du provat tex gilette rakgel (för kvinnor)?
Och engångshyvlar är jättelätta att skära sig på. Venushyveln är mycket bättre, den är utformad för att man lätt ska kunna raka sig utan att skära.
 
Sv: rakade ben

jag har slutat använda rakhyvlar på benen, pga blodvite. Använder hellre en "ladyshave" - kunde lika gärna haft vilken rakapparat som helst då det enda som skiljer är att den är lila i stället för svart :meh: (man undrar ju varför det ens ska finnas speciella rakapparater för ladies och varför man är så dum som dessutom går på det... :crazy: )
 
Sv: rakade ben

Jag tror det är dina engångshyvlar som ställer till det. Jag använder en hyvel från gilette och har aldrig skurit mig trots att jag inte använder raklödder. Jag rakar mig dessutom varje dag så det har funnits gott om tillfällen:p
 
Sv: rakade ben

Engångshyvlar är no-no för mig med. Kan absolut inte använda det!

Mina Gilette-hyvlar får gärna bli lite slöa till och med, då verkar det gå som bäst. Det verkar dock vara tvärt om för de flesta, att de börjar skära sig om hyveln slöar till. I början, om jag har ett vasst blad och inte har rakat på ett tag, måste jag vara enormt försiktig. Dra jättelångsamt. Men annars skär jag mig i stort sett aldrig.

Vill man använda shaver tipsar jag om en herr-apparat i sådan här modell! Köpte en av ett ex, och aldrig har jag använt nåt så bra. De för tjejer är riktigt dåliga i jämförelse. :) Funkar hur bra som helst.

BILDLÄNK
 
Sv: rakade ben

En dum fråga kanske, men tar en sådan verkligen på "djupet"?

Har fått för mig att rakapparater inte kommer lika nära huden som en rakhyvel! :)
 
Sv: rakade ben

När det kommer till shavers så tror jag ingen av dem tar på djupet lika bra som rakning. De spelar inte i samma liga riktigt. Men den trehövdade modellen tar bra mycket bättre än en vanlig ladyshave! :) Åtminstone på min björnragg. :D Jag rakade mig varannan dag med den, hann få lite stubb men inte så det syntes direkt.
 
Sv: rakade ben

Tack!
Då ska Barbaskön faktiskt köpa en sådan!

Jag tycker att rakhyvlarna för män är bättre även dom!
Men bladen kostar ju så jäkla mycket, så man sparar ju in dom pengarna ganska snart!
 
Sv: rakade ben

Vill man ha ordentliga grejer, då köper man hyvlarna som säljs till männen.
Tycker inte det går att jämföra feminina och maskulina hyvlarna ens. Kvinnliga hyvlar tar allt för klent på håren och lämnar för mycket stubb alternativt inte tar "på djupet" tycker jag. Å andra sidan behöver jag raka benen varje dag för att ha helt lena och stubbfria.

Att du blöder så ofta måste väl vara att du tar i för mycket och lägger en aningens för mycket tyngd bakom?
Dom enda gångerna jag skär mig är om jag inte hållt benet still och lättast är att skära sig under knävecket verkar det som.
 
Sv: rakade ben

Jag håller med! Jag använder Gillette Fusion och har hittills aldrig skurit mig. Använder sådan hyvel till ben, under armarna och vid underlivet. Funkar kanonbra och det blir riktigt lent.
Brukar raka mig i duschen. Använder inget lödder, gel eller dylikt.
 
Sv: rakade ben

Hjälp! De där engångsrakhyvlarna är ju det värsta som finns!! De skär man sig på hela tiden. Jag skulle aldrig använda en sådan. Jag köper med två blad för män Gillette någonting och skär mig aldrig vare sig bladen är nya eller gamla.
 
Sv: rakade ben

Nya fräscha blad, minst fyra-fem blad och en riktig hyvel. Släng engångsskiten, det är som att försöka karva loss håret med osthyvel.

Jag har själv fastnat för Gillettes serie för män, så slipper vi köpa olika blad till honom och mig.
 
Sv: rakade ben

Många säger ju att hyvlarna för män är så himla mycket bättre men det har jag aldrig upplevt själv.. Tycker de för kvinnor tar jättebra och som sagt så är det typ omöjligt att skära sig på grund av utformningen.
Har även provat för män men det var ingen sensation direkt..
 
Sv: rakade ben

Håller med! Har Gilette fusion och jag tror aldrig jag skurit mig med den :)

Engångsrakhyvlar är :devil:, går ju inte att undvika skära sig med dem. Så skippa dem och köp Gilette fusion istället är mitt tips!
 
Sv: rakade ben

Även jag är en sådan som inte kan raka sig utan att få stora sår längs benen. Har testat lite olika krämer och vaxning men nej, för min del är det endast epilator som gäller nu. Fördelen är att man inte behöver göra det särskilt ofta heller :) Visst, en del smärta ger det ju men den är överkomlig och jag tycker inte att det är värre än vaxning eller att gå runt med massa sår :p
 
Sv: rakade ben

Hjälp! De där engångsrakhyvlarna är ju det värsta som finns!! De skär man sig på hela tiden. Jag skulle aldrig använda en sådan. Jag köper med två blad för män Gillette någonting och skär mig aldrig vare sig bladen är nya eller gamla.

Jag köper engångsrakhyvlar och skär mig ALDRIG :D
Jag är en slarvig rakare dock, det är faktiskt mest på sommaren jag rakar benen, med tanke på shorts och sånt (som jag visserligen aldrig går i p.g.a. mina fula ben).
 
Sv: rakade ben

kl

jag har en epilator och det är överlägset , blir inte ens stubb nu längre och det tar nog tre veckor innan jag måste raka igen ( på sommarn)
 
Sv: rakade ben

köp en venus rakhyvel med så många blad som möjligt, helst 4-5 st. Engångsrakhyvlar skär man sig på jätte lätt, min hud blir också extremt irriterad av dem.

Nej täta många blad ska det vara för minst irritation. Jag skär mig väldigt sällan med venus, har hänt någon enstaka gång bara och jag rakar mig varannan dag. Jag använder inte raklödder då jag tycker att det gör huden sträv och jag skär mig lätt
 
Sv: rakade ben

Riktiga hyvlar (inte nödvändigtvis allra dyraste, men engångs går definitivt bort!), vanlig duschcreme, under varm dusch och på mjuk, välskött hud.

Håller just nu på att förbereda mina ben inför vårrakningen (går fortfarande i vinterpäls... :o) genom att peela och smörja benen. Har torr och gärna lite fnasig, vanskött hud annars, och då blir varken rakning eller epilering bra.
 
Sv: rakade ben

kl

jag har en epilator och det är överlägset , blir inte ens stubb nu längre och det tar nog tre veckor innan jag måste raka igen ( på sommarn)

Håller med, det tar nog ett par veckor innan man börjar märka av stubb igen. Vanlig rakning tycker jag är värdelöst.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sedan tonåren velat ha på mig bikini med "vanlig" skärning när jag badar, men känner mig inte bekväm med synligt hår utanför...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 995
Senast: Gandalf
·
Hästvård Hej! Har kanske en något onödig fråga.. Min D ponny och jag har precis bytit stall, 1 Januari. Skulle då duscha av hennes fötter. I...
Svar
18
· Visningar
1 329
Äldre Ni som brukar vaxa er hur länge håller det innan ni måste göra de igen? Jag har en otrolig hårväxt.. och ju mer jag rakar ju mer hår...
Svar
1
· Visningar
781
Senast: Lyrisk
·
Kropp & Själ Hej Här kommer en berättelse om mitt liv som jag skriver i terapisyfte då jag är och har varit deprimerad större delen av mitt vuxna...
Svar
8
· Visningar
2 263
Senast: snajl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp