Rakapparat, trimmer, KATT

Zetronis

Trådstartare
Har försökt söka i forumet efter någon som kanske velat ha tips på bra trimmer till silkig kattpäls men efter att ha gått igenom sidor av kattrådar så är jag tyvärr inte mycket mer vetande än innan.
Har provat två olika trimmers (inget speciellt märke utan billighetssorter som skulle funka till hund och katt) som bara glider igenom min ragdolls päls och jag vill verkligen kunna hjälpa henne om vi får en sådan hiskelig varm sommar igen. Senast så fick hon sådana problem med hårbollar och ojämn/konstant fällning av päls att jag vill inte utsätta henne för det igen.
Någon mer som behövt klippa en lite silkigare päls och kan tipsa om en maskin som faktiskt ”tar” och inte bara kammar igenom?
(Får gärna vara en kattvänlig modell som inte låter som en gräsklippare)

Supertacksam för svar!
💞
 
Tack så mycket för svar den verkar jättesmidig i jämförelse med de åbäken jag har som ändå inte tar! Finns det såna tillbehör så man kan välja längd eller är det tätt inpå-snaggning som erbjuds? Ska kanske googla runt lite själv förresten men alltid kul att få fatt i någon med egna erfarenheter
 
Tack så mycket för svar den verkar jättesmidig i jämförelse med de åbäken jag har som ändå inte tar! Finns det såna tillbehör så man kan välja längd eller är det tätt inpå-snaggning som erbjuds? Ska kanske googla runt lite själv förresten men alltid kul att få fatt i någon med egna erfarenheter

Vet inte om det finns sådana tillbehör. Vi rakar alltid ner till huden så vi har inga tillbehör. ;)
 
Tack så mycket för svar den verkar jättesmidig i jämförelse med de åbäken jag har som ändå inte tar! Finns det såna tillbehör så man kan välja längd eller är det tätt inpå-snaggning som erbjuds? Ska kanske googla runt lite själv förresten men alltid kul att få fatt i någon med egna erfarenheter
Kattpäls är så mjuk så det brukar vara svårt att klippa med längre skär. Det brukar vara snagg som gäller.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp