Rakapparat?

N

Nossan

Under tråden om hudproblem finns det råd om att raka hunden på de områden problem uppstår. Vad jag funderar över är vilken rakapparat ni har till det? Min skräck är att fastna på halva vägen så att hårstråna eller huden sitter fast och man inte får loss rakmaskinen och vovven vrålar. Samtidigt räcker det ju inte alltid med att klippa runt. Vad har ni för maskiner?
 
Moser. Är väl bland det vanligaste man använder på hundar. Men jag tror att det går bra med en vanlig sån hårtrimmer också som är bra och vass om man bara rakar runt ett våteksem eller så. Jag skulle inte använda trimmern på en rakapparat eller en trimmer som naggar lite på människor också. Vassa blad är det viktigaste. Det går att skicka in de för omslipning. Jo den finns det ju också sånna hadjagare som man kan köpa. Ser ut som en liten fårsax...
 
Jag tycker att en Oster är outstanding. Nyper garanterat aldrig och finns många olika storlekar på skär att skaffa till. Alla djursjukhus jag varit på använder dem.
/absolut
 
Ofan, det har du rätt i. :o De är ju ännu dyrare... Men de klipper ju faktiskt ALLT. Den senaste är ju en sådan. Ibland måste man ju klippa ned helt toviga hundar och den gör det utan problem...
 
Riktig klippmaskin och rakhyvel kör jag med. Jag tror den heter Moser eller Mosser eller något sånt.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 943
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 060
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 844
Senast: Dopy
·
Katthälsa Hej, skriver denna tråden i hopp om att få andras tankar kring min situation, kanske finns det någon som varit eller är i samma sits...
2
Svar
32
· Visningar
6 332
Senast: canine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp